bazarnews

کد خبر: ۵۳۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
خط لوله‌ای که از ابوظبی به ساحل فجیره در دریای عمان کشیده شده، باعث می‌شود که بیش از نیمی از نفت صادراتی امارات بدون عبور از تنگه هرمز به مشتریان خارجی تحویل داده شود.

گروه بین الملل بازارنیوز : شبکه المیادین به نقل از منابعی در خلیج فارس از وقوع چند انفجار بندر «فجیره» در امارات متحده عربی خبر داد. بر اساس این گزارش، علت دقیق وقوع این انفجار‌ها هنوز از سوی مقامات ابوظبی اعلام نشده است. شاهدان عینی پرواز هواپیما‌های فرانسوی و آمریکایی بر فراز منطقه را تایید کرده اند. تاکنون بین ۷ تا ۱۰ نفتکش دچار آتش سوزی شده اند. شبکه المیادین اعلام کرده است که انفجار‌های بندر فجیره طی بامداد امروز به وقوع پیوسته است. بر اساس اعلام این شبکه انفجار‌ها داخل بندر بوده و صدای آن به وضوح شنیده شده است.

 بندر فجیره امارات از آن جهت اهمیت دارد که بدون نیاز به تنگه هرمز، به عنوان پایانه صادراتی نفت امارات محسوب می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می شود، خط لوله ای که از ابوظبی به ساحل فجیره در دریای عمان کشیده شده، باعث می شود که بیش از نیمی از نفت صادراتی امارات بدون عبور از تنگه هرمز به مشتریان خارجی تحویل داده شود.این خط لوله هشت سال قبل افتتاح شده و قرار بوده 1.5 میلیون بشکه از 2.4 میلیون بشکه نفت صادراتی روزانه امارات را در بندر فجیره تحویل نفتکشها بدهد بدون اینکه نیازی به عبور از تنگه هرمز باشد.

انفجار در

بی‌بی‌سی در تیرماه 90 با تیتر «پروژه امارات برای دور زدن تنگه هرمز افتتاح شد» به استقبال افتتاح این خط لوله رفته بود. باید هم به امارات حق داد که خبر انفجار در فجیره را تکذیب کنند فارغ از اینکه اصولا نفس انفجار حقیقت داشته باشد یا نداشته باشد.

پیشتر شبکه "المیادین" لبنان گزارش داده بود که تعدادی کشتی در بندر فجیره منفجر شده‌اند. اما وزارت خارجه امارات این موضوع را شایعه خواند و گفت فعالیت در این بندر مطابق معمول در جریان است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
0
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: انفجار‌های فجیره نشان داد امنیت جنوب خلیج فارس شیشه‌ای است.

آقای فلاحت‌پیشه،
نه تنها جنوب خلیج فارس بلکه تمام دنیا خانه ماست و نقاط شیشه‌ای زیادی دارد، وای به حال بی‌خردی که حتی به یکی از آن نقاط در سراسر گیتی سنگی بپرتاند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: