bazarnews

کد خبر: ۵۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
نایب رییس اتاق اصناف تهران مطرح کرد؛
نایب رییس اتاق اصناف تهران معتقد است: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، سران قوا نیز به دنبال ایجاد شفافیت در اقتصاد هستند لذا بهتر است با تمرکز بر عرضه مواد اولیه و محصولات مهم در بورس کالا، دست واسطه ها و دلالانی که به دنبال سودهای بادآورده در شرایط حساس اقتصادی هستند را کوتاه کنیم. از این رو در صورتی که تولیدکنندگان به دنبال فعالیت سالم اقتصادی و اطمینان ساز به منظور رسیدن کالاهای خود به دست مصرف کننده واقعی هستند باید اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس کالا کنند.

 خسرو ابراهیمی نیا با بیان اینکه تلاش برای رونق تولید بهترین اقدامی است که می تواند در موقعیت کنونی به اقتصاد کشور کمک کند، گفت: برای تحقق شعار رونق تولید از نظام بانکی انتظار می رود تسهیلات با بهره کم، نه ۲۸ درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا شاهد بهبود جریان تامین مالی و وضعیت تولید باشیم. 

وی با بیان اینکه مسئولان باید اراده ای قوی و عملیاتی برای استفاده از ظرفیت های موجود کشور داشته باشند اظهار داشت: در این زمینه باید بروکراسی ها حذف و زیرساخت های لازم برای حمایت از دولت و صنایع کوچک بیش از گذشته فراهم شود.

تمرکز بر معاملات کالا در بورس

نایب رییس اتاق اصناف تهران همچنین با بیان اینکه تمرکز معاملات کالاها در بورس که دارای شفافیت است می تواند راهگشای مقابله با رانت و فساد باشد گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، سران قوا نیز به دنبال ایجاد شفافیت در اقتصاد هستند لذا بهتر است با تمرکز بر عرضه مواد اولیه و محصولات مهم در بورس کالا، دست واسطه ها و دلالانی که به دنبال سودهای بادآورده در شرایط حساس اقتصادی هستند را کوتاه کنیم.

وی گفت: قوه قضاییه و مراجع دیگر ذی صلاح نقش بسزایی را می توانند در ایجاد شفافیت و حذف رانت و فسار از بازار ایفا کنند تا افرادی که با ترفندهای مختلف به دنبال اختلال در نظم اقتصادی هستند شناسایی و مهار شوند.

ابراهیمی نیا افزود: در صورتی که تولیدکنندگان به دنبال فعالیت سالم اقتصادی و اطمینان ساز به منظور رسیدن کالاهای خود به دست مصرف کننده واقعی هستند باید اقدام به عرضه محصولاتشان در بورس کالا کنند.

نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه بورس بازاری مبتنی بر عرضه و تقاضا است افزود: با توجه به شفافیت معاملات بورس کالا و قابل رصد بودن دادوستدها در آن، وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت می توانند با فراهم کردن تمرکز بیشتر معاملات کالاهای اساسی و مواد اولیه در این بورس، بر بازار نظارت و نسبت به حذف زمینه های رانت و فساد در اقتصاد اقدام کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که می توان برای رشد عرضه محصولات در بورس کالا انجام داد، توضیح داد: به نظر می رسد با افزایش ارتباط میان بورس کالا و اتاق اصناف بتوان به شیوه مطلوب تری مشکلات بازار را بررسی و برای رفع معضلات تولیدکنندگان عمل کرد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: