bazarnews

کد خبر: ۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
یک عضو اتاق بازرگانی تهران، تورم سرکوب شده و نوسانات نرخ ارز را عامل التهابات روز بازار دانست و گفت: شرایط فعلی نتیجه عوامل متعددی است و نمی‌توان گفت یک یا دو عامل در آن دخیل بوده‌اند.

عباس آرگون با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد درباره عوامل اصلی ایجاد آن اظهار کرد: از یک طرف تورمی که از روش‌های مختلف مانند افزایش نرخ سود سپرده طی سال‌های متمادی سرکوب شده بود و از طرف دیگر تزریق ارز به بازار و ممانعت از افزایش منطقی آن متناسب با تورم، آثار خود را حالا در اقتصاد کشور نمایان کرده است.

این فعال اقتصادی به ارز4200 تومانی و انحراف این سیاست از هدف اصلی‌اش نیز اشاره کرد و افزود: ارز 4200تومانی هم که قرار بود مانع رشد قیمت‌ها تثبیت بازار شود، نه تنها تاثیر مثبتی نداشت بلکه یارانه‌ای که به برخی کالا‌ها تعلق گرفت رانت و فساد را بیشتر کرد.

به گفته آرگون، این یارانه اگر به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رسید قیمت‌ها واقعی و رکود تورمی در برخی بازارها ایجاد نمی‌شد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: این شرایط نتیجه عوامل متعددی است و نمی‌توان گفت یک یا دو وزارتخانه به تنهایی مسبب به وجود آمدن آن هستند چراکه ریشه این شرایط به تصمیمات اشتباه سال‌های گذشته وعملکرد کلی نظام پولی کشور برمی‌گردد.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: