bazarnews

کد خبر: ۵۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد
یک کارشناس مسکن با اشاره به کارنامه مسکن در سه دولت اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت زمین و مسکن، تسهیلاتی مانند لیزینگ نمی‌تواند جوابگوی نیاز خریداران مسکن باشد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: حدادعلی واهبی، عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح، قیمت مسکن را افزایش خواهد داد، گفت: با توجه به این موضوع، صاحبان ملک و سازندگان نیز برای واحد‌های خود ارزش‌گذاری کرده و بدیهی است ادامه این روند، به افزایش قیمت ملک منجر شود.

*سرمایه‌گذاری در مسکن به دلیل ترس از بی‌ارزش شدن پول

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم عملیات روانی در خصوص بازار مسکن اظهار کرد: با افزایش نرخ مصالح ساختمانی باید قیمت واحدهای نوساز افزایش یابد اما واحدهای قدیمی‌تر به بیش از قیمت حقیقی به فروش می‌رسند؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان این واحدها، تحت تأثیر جو روانی بازار مسکن هستند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه سرمایه‌گذاری کنونی در مسکن به دلیل ترس از بی‌ارزش شدن پول است، گفت: تجربه نشان داده که هر زمان قیمت ملک افزایش داشته، بهترین زمان برای خرید و فروش مسکن است؛ البته کاهش سود بانکی نیز در این مورد بی‌تأثیر نیست.

*کارنامه مسکن از هاشمی تا روحانی

واهبی همچنین به کارنامه سه دولت در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: قبل از دوره آقای هاشمی‌رفسنجانی، این نرخ بین 20 تا 25درصد در سال بود و این روند تا پایان دوره اصلاحات نیز ادامه داشت؛ در آن زمان سود بانکی 16درصد بود و با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاری آن دوره، در بخش صنایع جانبی ساختمان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در دوره آقای احمدی‌نژاد رشد مسکن عمودی شد تا جایی که در دوره اول ریاست‌جمهوری ایشان، قیمت مسکن تا دو برابر افزایش پیدا کرد و این افزایش تا انتهای دوره دوم نیز ادامه داشت.

واهبی در خصوص وضعیت رشد قیمت مسکن در دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی نیز افزود: در دوره ابتدایی آقای روحانی، مسکن با افزایش قیمت روبه‌رو نشد اما در دوره دوم به سه تا چهار برابر افزایش یافت.

واهبی در پایان با اشاره به زمزمه‌های اجرای مجدد طرح لیزینگی مسکن که در آن تا سقف مشخص شده‌ای از ارزش ملک، به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به افزایش قیمت زمین و مسکن، تسهیلاتی از این دست، نمی‌تواند جوابگوی نیاز خریداران مسکن باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: