bazarnews

کد خبر: ۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری:
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: دلیل منطقی برای این موضوع وجود ندارد اما بهترین موضع این است که همه ارکان دلسوز نظام کمک کنند تا در قالب منافع کشور حرکت کنیم و بی رحمانه و بدون اینکه اشراف و آشنایی با این موضوع داشته باشیم در مورد آن اظهار نظر نکنیم.
بازار نیوز - بهروز خدارحمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص پیوستن ایران به FATF گفت:  FATF یکی از الزامات جهانی شدن است تا بتوانیم تعامل با دنیای خارج را شکل بدهیم.

وی با بیان این که ما نسبت به تغییرات بین‌المللی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، گفت: در گذشته نیز برای مظاهر تکنولوژی مانند ویدئو، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی مخالفت‌هایی وجود داشت و آنها نیز ممنوع بودند .

وی افزود: یک راه حل در خصوص پدیده‌های نوظهور پاک کردن صورت مسئله است و اینکه بگوییم ما این موضوع را به رسمیت نمی شناسیم اما در حوزه‌های مختلف باید پاسخگو باشیم و مجبور هستیم تا هزینه‌های زیادی را بابت فعال نبودن در این حوزه بپردازیم.

خدارحمی تصریح کرد: در خصوص منشاء پول‌شویی اختلاف نظرهای زیادی در کشورهای گوناگون وجود دارد، پولی که از خرید و فروش مواد مخدر و الکل به دست می‌اید و منشاء پاکی ندارد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ممنوع است و پول پاکی تلقی نمی‌شود.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با بیان اینکه ما در 90 درصد مسائل مربوط به پولشویی با دنیا اجماع داریم گفت: تنها در 10 درصد ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد که آن هم مربوط به همین موضوع خرید و فروش الکل است که در برخی از کشورها مجاز شناخته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که علت مخالفت‌ها برای الحاق به  FATF چیست؟ ، گفت: دلیل منطقی برای این موضوع وجود ندارد اما بهترین موضع این است که همه ارکان دلسوز نظام کمک کنند تا در قالب منافع کشور حرکت کنیم و بی‌رحمانه و بدون اینکه اشراف و آشنایی با این موضوع داشته باشیم در مورد آن اظهار نظر نکنیم.

خدارحمی با اشاره به کندی مراودات بانکی خاطر نشان کرد: پیدا کردن کارگزاری در بانک‌های بزرگ کار آسانی نیست و باید به ابعاد مختلف آشنایی داشت.

وی افزود: با توجه به هزینه بر بودن این مراودات، نیازمند یکپارچگی و شفافیت در فضای بین‌المللی هستیم و قرار نیست اطلاعات محرمانه کشور که مربوط به ارگان‌ها و نهادهای امنیتی است افشاء شود.
ایلنا
برچسب ها: بازار ، بازار نیوز ، bazarnews ، fatf ، بانک
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: