bazarnews

کد خبر: ۵۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
بازارنیوز بررسی می‌کند:
نشریه آمریکایی هیل (وابسته به کنگره آمریکا) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با توجه به اقدامات دولت ترامپ می‌نویسد: آمریکا برای اینکه با ایران وارد جنگ نشود مجبور است با این کشور به توافق برسد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: نشریه آمریکایی هیل (وابسته به کنگره آمریکا) با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با  توجه به اقدامات دولت ترامپ می نویسد: آمریکا برای اینکه با ایران وارد جنگ نشود مجبور است با این کشور به توافق برسد. نویسنده این نشریه اذعان می کند که:

”حال زمان مذاکره با ایران فرا رسیده است. درست هنگامی که دیگر در بلندمدت هیچ راه دیگری برای جلوگیری از رویارویی نظامی در خلیج‌فارس وجود ندارد. بعلاوه، شرایط بازگشت به وضعیت قبلی برنامه هسته‌ای ایران طبق توافق سال ۲۰۱5 نیز مهیا نیست.“ بطور کلی نویسنده گزارش معتقد است که ایالات متحده باید قدم اول را برداشته تا ایران نیز به پیوستن به میز مذاکره تشویق شود. در ادامه، مهم ترین نکات این گزارش ارائه می شود:

امتیاز ایالات متحده به ایران

این نشریه در گزارش خود صراحتا می نویسد: با توجه به اوضاع، ترامپ باید به ایران امتیاز بدهد. مکانیسم امتیازدهی می تواند در چند مرحله و به ترتیب زیر باشند:

مرحله اول: اعطای امتیاز به ایران در قالب تمدید معافیت های واردات نفت از ایران برای چند کشور باشد بدون اینکه تحریم های این کشور نقض شده باشد. یا حتی ایالات متحده می تواند کل تحریم های صنعت نفت ایران را برای 90 روز تا زمانی که مذاکرات هسته ای ادامه پیدا کند. این امتیاز می تواند شرایط اقتصاد ایران را تا حدودی از بحران خارج نماید.

مرحله دوم: ایران حاضر شود در مذاکرات جدید، در مورد موضوعاتی فراتر از تعهدات خود در برجام نیز مذاکره نماید. برای مثال: برنامه موشک های بالستیک و حمایت از هم پیمانان خود در خاورمیانه.

مرحله سوم: مذاکرات فقط بین ایران و آمریکا انجام بپذیرد.

در صورت پیاده شدن این برنامه، واشنگتن دیگر خواسته ای نخواهد داشت.

به هر حال، روز ۴ جولای مهلت ایران به اروپایی ها  برای جبران ضرر مالی ناشی از تحریم ها به پایان می رسد و اگر نتیجه نگرفته باشد، به احتمال زیاد به برنامه هسته‌ای خود با سرعت بیشتری ادامه می دهد، در حالی که هم پیمانان ایران می توانند منافع آمریکا را نیز در منطقه هدف قرار ‌دهند.“

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: