bazarnews

کد خبر: ۵۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
طی نامه وزیر صمت به رئیس گمرک کشور:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران، اعلام کرد: از ۱۵ خردادماه ۹۸، صادرات سنگ‌آهن تنها از طریق واحد تولیدکننده سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و یا نماینده رسمی آنها مجاز است.

گروه بازرگانی بازارنیوز: رضا رحمانی در نامه‌ای به رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران شرایط جدید صادرات سنگ آهن را اعلام کرد: 

در این نامه آمده است: 

جناب آقای میراشرفی

رئیس کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران

موضوع: ساماندهی صادرات مواد معدنی

با سلام

احتراما، به منظور ساماندهی صادرات بخش معدن و حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از تضییع حقوق دولت با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، از تاریخ 1398/3/15 صادرات مصولات سنگ آهن با کد تعرفه HS  چهار رقمی 2601 صرفا از طریق واحدهای تولید کننده سنگ آهن، کنستانتره و گندله، آهن و یا نماینده رسمی آنان و مطابق روال جاری برای محصولات فولادی پس از تائید دفتر صنایع معدنی این وزارتخانه در سامانه فرامرزی گمرک امکان پذیر خواهد بود. مقتضی است مشابه محصولات فولاد تعرفه‌های مذکور در سامانه فرامرزی گمرک لحاظ شود.

با اتمام بررسی‌ها در مورد سایر مواد معدنی فهرست مواد معدنی دیگر از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت متبوع مستقیما به جنابعالی اعلام خواهد شد تا مشابه سنگ آهن، آنها نیز در سامانه فرامرزی گمرک اقدام شود.

برچسب ها: سنگ آهن ، گمرک ، وزیر صمت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: