bazarnews

کد خبر: ۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
در دومین نشست اقتصادی بازارنیوز مطرح شد:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : راحت ترین کاری که دولت ها طی این سه دهه و بیشتر می توانستند انجام دهند این بود که نقدینگی ایجاد کردند  و حالا بخش مهمی از آن ناشی از خود دولت هاست و استقراض از بانک مرکزی هم ناشی از تبدیل ارز به درامد حاصل از صادرات نفت به ریال است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مصباحی مقدم گفت:نقدینگی کشور، طی سی و چند سالِ گذشته، سه هزار و چهارصد برابر افزایش پیدا کرده و این افزایش بیش از این امکان تثبیت یا مدیریت نرخ ارز را به ما نمی دهد. برای همین نقدینگی دائما سعی می کند خودش را در نرخ ارز و بالا بردن نرخ ارز نشان بدهد.

وی افزود : نقدینگی مثل یک سیلاب است و اگر سیلی پدید آمد و کنترل و مدیریت شد و به سمت کانال ها و دشت ها هدایت داده شد، ویرانگری نخواهد داشت وگرنه کار سیل ویرانگری است. سیل نقدینگی هم همینطور است. اولا نباید سیل نقدینگی ایجاد کرد. راحت ترین کاری که دولت ها طی این سه دهه و بیشتر می توانستند انجام دهند این بود که نقدینگی ایجاد کردند  و حالا بخش مهمی از آن ناشی از خود دولت هاست و استقراض از بانک مرکزی هم ناشی از تبدیل ارز به درامد حاصل از صادرات نفت به ریال است.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: