bazarnews

کد خبر: ۵۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
انتشار عکسی از فرستاده هسته‌ای پیشین کره شمالی که پیش از این خبر اعدام وی منتشر شده بود، در کنار رهبر این کشور به شایعات درباره مرگ او پایان داد.

انتشار عکسی از فرستاده هسته‌ای پیشین کره شمالی که پیش از این خبر اعدام وی منتشر شده بود، در کنار رهبر این کشور به شایعات درباره مرگ او پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد «کیم یونگ چول»، مقام ارشد کره شمالی و فرستاده هسته‌ای پیشین این کشور، در یک نمایش هنری در کنار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شرکت کرد.

این نشان می‌دهد این فرد که سابقا رئیس یک نهاد جاسوسی بوده زنده است و به عنوان نیرویی در ساختار قدرت کره شمالی حضور دارد.

مقام هسته‌ای کره شمالی اعدام شده است؟! +عکس

خبرگزاری کره شمالی روز دوشنبه گفت در یک نمایش هنری آماتوری در روز یکشنبه از سوی همسران افسران ارتش کره شمالی که کیم جونگ اون و ری سول جو، همسرش، در آن شرکت داشتند، کیم یونگ چول در میان «مقامات برجسته‌ای» بود که وی را همراهی می‌کردند. وی دهمین مقامی بود که در میان ۱۲ مقام حاضر از او نام بردند.

روزنامه «چوسان ایلبوی» کره جنوبی به نقل از یک منبع ناشناس کره شمالی روز جمعه گزارش داد کیم یونگ چول، مرد دست راست کیم جونگ اون و همتای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پس از نشست نافرجام هانوی به یک اردوگاه کار و بازآموزی در استان جاگانگ در نزدیکی مرز چین فرستاده شده است.

پمپئو روز یکشنبه از پاسخ به پرسشی درباره آخرین تماس با کیم یونگ چول امتناع کرد و گفت: «ما مذاکراتمان را به صورت خصوصی صورت می‌دهیم.»

یک نماینده کره جنوبی در آوریل گفت کیم یونگ چول به عنوان مرد اصلی رهبر کره شمالی در گفتگو‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ با آمریکا ظاهرا به خاطر فروپاشی نشست هانوی از یک سمت اصلی در حزب حاکم کره شمالی برکنار شد.

در عکس رسمی منتشرشده در ماه آوریل در پارلمان این کشور، کیم یونگ چول در پشت رهبر کره شمالی ایستاده است، اما رهبر کره شمالی را در نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اواخر همان ماه میلادی همراهی نکرد.

در گزارش روزنامه چوسان ایلبوی کره جنوبی که رویترز به طور مستقل قادر به تایید آن نبود همچنین آمده بود کره شمالی، کیم هیوک چول، فرستاده کاری خود به آمریکا در امور هسته‌ای را به عنوان بخشی از تصفیه مقاماتی که هدایت مذاکرات نشست نافرجام فوریه را بر عهده داشتند، اعدام کرده است.

مقاماتی که با کیم یونگ چول کار کرده‌اند از زمان این نشست از انظار عمومی به دور بوده‌اند در حالی که دیپلمات‌های کارکشته‌ای که به نظر به حاشیه رانده شده بودند نظیر چو سان هویی، معاون وزیر خارجه کره شمالی، بار دیگر به مرکز قدرت بازگشتند.

 

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: