bazarnews

کد خبر: ۵۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: اگر بعضی شیاطین دست به تغییر فضا نزنند و مداخله نکنند،مردم هم تحت تاثیر این جو قرار نگیرند ما شاهد کاهش بیشتر قیمت هم خواهیم بود،

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز  در ارتباط با کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر گفت: قیمت دلار واقعی نیست، بلکه تصنعی و غیر واقعی و وابسته به عوامل روانی و سیاسی است. با توجه به این شرایط، مردم نباید خیلی جو زده شوند و تحت تاثیر این فضا‌ها قرار بگیرند.

این نماینده مجلس درباره تاثیر رایزنی‌های اخیر دیپلماتیک وزارت خارجه در کاهش قیمت دلار گفت:این بحث‌ها و رایزنی‌ها و ارتباطات از یک سو، و از سمت دیگر لغو معافیت‌های امریکا برای ۸ کشوری که نفت ایران را می‌خرند باعث شد که دشمن بفهمد نمی‌تواند جلوی فروش نفت ما را بگیرد، باعث کاهش قیمت دلار شد. در حال حاضر ما این ظرفیت را داریم که تقاضای بازار ارزمان را مدیریت کنیم که مشکلی پیش نیاید. اگر بعضی شیاطین دست به تغییر فضا نزنند و مداخله نکنند، مردم هم تحت تاثیر این جو قرار نگیرند، ما شاهد کاهش بیشتر قیمت هم خواهیم بود، در صورت مدیرت صحیح، قیمت ارز تا زیر ۱۰ هزارتومان هم امکان کاهش دارد؛ بنابراین امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و تاثیر خودش را بگذارید.
ذوالنوری ضمن انتقاد از حساس کردن بازار ارز نسبت به رفت و آمد‌های دیپلماتیک اظهار داشت: بعضی‌ها در حال تلاش هستند که این کاهش قیمت را به سفر آقای آبه و دیگر روابط خارجی ربط دهند، ولی در عالم واقع و حقیقت امر چنین چیزی نیست. این که بازار ارز را بخواهند شرطی کنند که با رفت و آمد وزیر خارجه یک کشور تحول و تغییر در بازار ارز پیش بیاید، کاملا غلط است. البته تاثیر روانی ممکن است داشته باشد، ولی اینگونه نیست که تلقی کنیم این رفت و آمد‌ها تاثیر مستقیم روی کاهش قیمت ارز دارد و اگر این رفت و آمد‌ها روزی قطع شود، باز قیمت ارز بالا می‌رود. مهم‌ترین عامل تاثیر در قیمت ارز، فروش نفت است و اینکه اگر کاهشی در فروش نفت داشتیم بتوانیم با جایگزین‌های دیگر کمبود ارز را جبران کنیم. ما قادریم ارزمان را تامین کنیم و نیازمان را برطرف کنیم. دلیلی ندارد قیمت ارز بالا برود.

این نماینده مجلس اقدامات مثبت اقتصادی اخیر دولت را فارغ از انگیزه انتخاباتی دانست و گفت: این تحرکات ربطی به انتخابات ندارد. دولت باید تا به حال این کار‌ها را انجام می‌داد که کوتاهی کرد و انجام نداد. امروز ما شاهد تحرک جدید هستیم. این تحرکات جدید دیپلماتیک ما جای تشکر دارد و بنده در جلسه دیروز کمیسیون، از آقای ظریف بابت تحرکات دیپلماتیک اخیر دولت تشکر کردم. این تحت تاثیر عوامل متعددیست. عامل اول مطالبه مقام معظم رهبری است. ایشان بسیار نیرو و انرژی گذاشتند تا دولت را به تحرک وادار کردند. عامل دوم مطالبه مردم است. مردم واقعا متوقع اند که دولت تحرک داشته باشد و مشکلشان را حل کند. سومین عامل، خطری است که وجود دارد. یعنی اگر دولت کم کاری کند ما نمی‌توانیم پاسخگوی وضعیت موجود باشیم. عامل چهارم این است که در دولتمردان ما بروز پیدا کرده که هرچه ما پای امریکا و اروپا ریختیم که با آن‌ها روابطمان را درست کنیم دیدیم که آن‌ها اراده این کار را ندارند و نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد. پس ما باید برگردیم به بضاعت و توان خودمان. این باور با تلاش و سعه صدر و خون دل خوردن مقام معظم رهبری امروز تا حدودی در دولتمردان ما پیش آمده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: