bazarnews

کد خبر: ۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
زندگی بالا و پایین دارد. همه ما در گذر از دشواری‌ها نیازمند امید هستیم. برای رسیدن به امید باید از منطقی‌بودن بیش از اندازه دست بردارید. ما باید به‌راستی بپذیریم که رویدادها و فرصت‌های بهتری در پیش روی‌مان هستند.

 اگر نسبت به آینده ناامید هستید، در این مطلب به شما چند گام را معرفی می‌کنیم که به ریشه‌های امید در شما جان می‌بخشند.

اهدافتان را بازنگری کنید

اگر به مانعی سخت برخورده‌اید، بد نیست اهداف و چشم‌اندازتان را بازنگری کنید. با جزئیات، اهدافی را که تعیین کرده‌اید مشخص و به‌خودتان یادآوری کنید که چه چیز در آغاز باعث شد تا چنین هدفی را برای خودتان تعیین کنید. برای مثال اگر می‌خواهید وزن کم کنید، آیا به دلیل دستور پزشک است یا اینکه می‌خواهید سالم‌تر باشید؟نکته کلیدی این است که برای خودتان اهدافی تعیین کنید که به شما انگیزه می‌دهند و خود را متعهد به پیگیری آنها می‌دانید.

انتظارات‌تان را مدیریت کنید

یکی از دلایل از دست‌دادن انگیزه، تعیین انتظارات دور از دسترس است. بیشتر وقت‌ها بزرگ‌ترین ناامیدی‌ها ناشی از در نظر گرفتن اهداف غیرواقعی است. منظور از غیرواقعی لزوما این نیست که نمی‌توانید به آن اهداف دست یابید، بلکه شاید برای دستیابی به آنها به زمان و منابع بیشتری نیاز دارید.برای مثال، وقتی به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌ انداخته‌اید، به‌جای فکر کردن به سود چندصد میلیونی، بر همخوانی هزینه‌ها و درآمدها و بهبود عملکردتان تمرکز کنید. به‌ویژه در مراحل آغازین، اهداف روشن، مثبت و قابل‌کنترل تعیین کنید.

برنامه جایگزین داشته باشید

همیشه ممکن است طرح و برنامه‌‌تان آن‌طور که انتظار داشتید، پیش‌ نرود. پذیرش احتمال شکست بدون حس سرخوردگی دشوار است. اما بدانید که داشتن برنامه جایگزین به کنار آمدن با احتمال شکست کمک چشمگیری می‌کند. برای تهیه طرح جایگزین، باید بدانید چه چیز طرح قبلی را دچار مشکل کرده است. چه مواردی را می‌توانید به گونه‌ای متفاوت انجام دهید؟ چه درس‌هایی گرفته‌اید و این نکات چگونه در اجرای درست به شما کمک می‌کنند؟ از دوستان، مشاور یا استادهایتان درخواست بازخورد کنید تا توانایی درک‌تان بهتر شود.

به دنبال منابع انگیزه‌بخش باشید

امید مانند شعله شمعی‌ست که بدون نیروی پشتیبانی، سرانجام می‌سوزد و تمام می‌شود. ما به عناصری نیاز داریم که امید به آینده را در ما برانگیزند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای انگیزه‌بخشی وجود دارند. مانند تایید و تشویق موفقیت‌های کوچک و یادآوری موانعی که موفق شدیم پشت سر بگذاریم.

قدردان باشید

هرگاه نسبت به آینده احساس ناامیدی کردید، نفسی عمیق بکشید. وقتی می‌بیند چیزهای بی‌شماری در زندگی دارید که به‌خاطر تک‌تک‌شان سپاسگزار و قدردان هستید، نگاه‌تان به زندگی تغییر می‌کند. تهیه دفترچه‌ای برای قدردانی یا یادآوری روزانه چند مورد که قدردان وجودشان هستید، اثربخش است.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: افسردگی ، پزشک ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: