bazarnews

کد خبر: ۵۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
اعطا در جمع خبرنگاران مطرح کرد،
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها از اواخر خرداد ماه آغاز و این انتخابات در اواخر تیر ماه برگزار خواهد شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در پایان صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز به ادامه بررسی آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها پرداختیم اظهار کرد: بررسی آیین‌نامه انتخاباتاز جلسات پیش آغاز شده بود و بخش‌هایی از آن که باقی مانده بود امروز مورد بررسی قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مدنظر شورای راهبردی انتخابات بود، افزود: درباره این موضوع به تفصیل بحث شد. شورای راهبردی به صورت بین بخشی و با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود. ریاست این شورا بر عهده رئیس ستاد شورایاری‌ها آقای مسجدجامعی است و همین طور فرماندار تهران، معاون اجتماعی پلیس تهران، رئیس آموزش و پرورششهر تهران، نماینده سپاه محمد رسول‌ا...، رئیس اتاق اصناف، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، رئیس سازمان نظام مهندسی، رئیس سازمان نظام پزشکی و دستگاه‌های دیگر نیز اعضای این ستاد را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مصوبه شورا 4 وظیفه برای شورای راهبردی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تشکیل جلسه و هماهنگی با دستگاه های همکار در فرآیند برگزاری انتخابات و براساس برنامه زمان بندی تعیین شده، پشتیبانی فکری و عملیاتی از ستاد هماهنگی شورایاری ها، تشویق دستگاه ها و مراکز مختلف در مشارکت فعال در زمینه برگزاری انتخابات و ارائه نظرات و سیاست های موثر در افزایش مشارکت شهروندان از جمله این وظایف است.

اعطا با بیان اینکه مجموعه بحث‌های انجام شده درباره آیین‌نامه اجرایی شورایاری‌ها در صحن شورای شهر بی‌سابقه یا کم‌سابقه بوده است، ادامه داد: اعضای شورای شهر نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلف خود را با شفافیت مطرح کرده و در صحن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت جمع‌بندی‌های لازم درباره آیین‌نامه برگزاری شورایاری‌ها و چگونگی برگزاری انتخابات انجام شد.

 وی با بیان اینکه مجموعه لوازم اجرای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هم‌اکنون فراهم شده است، اضافه کرد: در این میان اعضای شورای شهری حضور دارند که تجربیات آنها در بحث برگزاری انتخابات می‌‌تواند مؤثر واقع شود و با این وجود انتظار داریم در بحث برگزاری انتخابات شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

 عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها به زودی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است تا از آخرین روزهای خرداد ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها آغاز شود و تلاش می‌کنیم تا اواخر تیر ماه برگزار شود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: