bazarnews

کد خبر: ۵۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری:
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:۲۰ روز ثابت برای هر خودرو با هر پلاکی در نظر گرفتیم که مالکان می‌توانند در هر روز که مایل هستند به صورت رایگان وارد محدوده شوند.

محسن پورسیدآقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین نشست خبری‌اش در سال جدید با بیان اینکه سال گذشته مرحله اول طرحترافیک را اجرا کردیم و امسال با حذف طرح زوج و فرد وارد اجرایی کردن مرحله دوم شدیم، گفت: در حال حاضر براساس نوع خودرو، معاینه فنی و ریز ورود خروج عوارض تشخیص و از حساب شهروندان برداشت می‌شود. 

او با بیان اینکه سال گذشته کم ترین اعتراض را در حوزه برداشت های مالی داشتیم، ادامه داد: اعتراضات بیشتر مربوط به مخدوش کردن پلاک بوده به  این نحو که افرادی برای فرار از جریمه پلاکشان را مخدوش یا تغییر می‌دادند و جریمه برای فرد دیگری ثبت می‌شده است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته 22 درصد کاهش رفت و آمد در مرکز شهر داشتیم اظهار کرد: اجرای موفق این طرح سبب شد که ما به سمت برداشتن طرح زوج و فرد برویم. طرح زوج و فرد ۱۴سال اجرا شد اما بعد از گذشت چندسال، با توجه به افزایش تعداد خودروها کارایی خود را از دست داد. 

پورسیدآقایی درباره جزییات طرح جدید زوج و فرد یا محدوده کنترل آلودگی هوا گفت: در طرح جدید زوج و فرد پلاک دیگر اهمیت ندارد و هر خودرویی ۲۰روز در محدوده کنترلآلودگی هوا می تواند تردد کند. با این اقدام پلاک فروشی از بین می رود. همچنین کسانی که در محدوده طرح ترافیک تردد کنند از فرصت ٢٠روز‌اشان کسر نخواهد شد. کف ۷دریافتی از محدوده زوج و فرد جدید 7هزار تومان و سقف ۲۰هزار تومان تردد است.  

او با بیان اینکه اگر فردی کسی بخواهد در روزهای بیشتری از محدوده زوج و فرد جدید استفاده کند  نصف عوارض طرح ترافیک را پرداخت می‌کند، گفت: همه شهروندان باید در سامانه تهران من ثبت نام کنند؛ امروز نزدیک به یک میلیون خودرو اطلاعاتشان وارد سامانه «تهران من» شده در حالی که تهران ۴میلیون خودرو دارد و فقط  ۲میلیون خودرو  در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد دارند. 

معاون شهردار تهران محدوده مرکز شهر پنج شنبه‌ها جز کنترل آلودگی هوا است و در صورت ورود از فرصت ۲۰روزه افراد کسر خواهد شد.پول افراد برای رزرو طرح ترافیک دیگر بلوکه نخواهد شد و بدون واریز پول شهروندان می‌توانند رزرو کنند.

پورسیدآقایی تاکید کرد: شهروندان تا ۳۰روز مجاز هستند که بدهی خودشان را پرداخت کنند در غیر این صورت بخشودگی آن‌ها لغو شده و باید ۲۵درصد بیشتر عوارض پرداخت کنند و از سوی پلیس نیز جریمه می‌شوند .

پورسیدآقایی همچنین با اشاره به اینکه دریافت عوارض برای کسب درآمد نیست برای کاهش میل مصرف است، اظهار کرد:۱۰۰درصد عوارض صرف توسعه حمل و‌نقل عمومی می‌شود، در محدوده مرکزی شهر و در نیمه دوم سال ۱۵ درصد افزایش مسافر در مترو داشته ایم. 

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره سرانجام ساماندهی پارک حاشیه‌ای تاکید کرد: از شنبه اول تیر در منطقه ۲ طرح پایلوت ساماندهی پارک حاشیه‌ای اجرایی خواهد شد که در این طرح هر سی دقیقه یکبار ماشینی عکس برداری می‌کند و هزینه پارک به مالک خودرو مسیج می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه پلیس تاکید کرده است که طرح کنترل آلودگی هواکارشناسی شده و تایید شده است و در زمان مقرر به اجرا در می آید، گفت: تخفیف 50 درصدی عوارض را برای ساکنین محدوده طرح ترافیک درنظر گرفتیم که در رفاه بیشتری باشند.به هر پلاک ثبتی یک خودرو در سامانه شهرداری تعلق می گیرد و دیگر کسی نمی تواند به دنبال قلنامه های تقلبی برود تا بتواند از مزایای ساکنین طرح ترافیک استفاده کند.

وی ادامه داد: کنترل تولید خودرو و شماره گذاری در اختیار ما نیست. البته آرزویمان این است که در قوانین بالادستی اجازه دهند که شورای شهر برای تعداد خودرو در هر شهر محدودیت وضع کنند اما فعلا در قوانین کشور چنین اختیاری برای شهرداری ها و شورای شهر وجود ندارد.

پورسیدآقایی اضافه کرد: گاهی تصور می شود که تبلیغات هزینه های یک سازمان را پوششمی دهد اما اصلا اینطور نیست چرا که کل پولی که از سال گذشته از محل تبلیغات برای مترو ایجاد شد 20 میلیارد تومان بود که این رقم خیلی چشم گیر نیست چرا که شهرداری هزار میلیارد به مترو یارانه می دهد و البته این مبلغ جدای پول فروش بلیت است.

او با بیان اینکه به زودی اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند اعلام می شود، گفت: طرح ترافیک 1400نفر از  از ٢هزار و00 ٦نفر  قطعی شده است وبه محض نهایی شدن لیست اسامی منتشر می شود.

پورسیدآقایی با اشاره به این نکته که ورود به طرح ترافیک در سالهای گذشته روزانه 147هزار سفر بوده است و امسال به 103هزار سفر کاهش پیدا کرده است، گفت: سال ٩٦درآمد وصولی از عوارض طرح ترافیک سال  ٣٥٠میلیارد و امسال ٢٩٦میلیارد تومان که ٥٤میلیارد تومان کاهش داشتیم.سعی می‌کنیم در سال جدید وصولی‌مان را افزایش و به 400میلیارد تومان برسانیم. سال گذشته برخی از درآمدمان به عنوان بدهی باقی ماند. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کامیون ها از ده شب تا 6 صبح مجاز به تردد در شهر تهرانهستند، گفت: همه دوربین ها معاینه فنی خودروها را چک می کنند. 

معاون شهردار تهران همچنین گفت که می‌توانیم مشابه آژانس ها به تاکسی‌های اینترنتی  سهمیه  طرح ترافیک بدهیم به شرط آنکه تحت نظر ما باشند.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: