bazarnews

کد خبر: ۵۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸
اهل خروپف‌کردن که باشید، باید از غرزدن‌های اهل خانه دست‌تان آمده باشد که چقدر روی اعصاب‌شان هستید! اما آیا می‌دانید خروپف‌کردن چه ارتباطی با پیرشدن دارد؟

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که اختلال تنفس در خواب، برای مثال آپنه خواب انسدادی، موجب تسریع روند پیری می‌شود. خروپف یکی از شایع‌ترین علائم هشداردهنده آپنه خواب یا وقفه تنفسی است. در این تحقیق محققان دریافتند که اختلال تنفسی در خواب می‌تواند بدن را به ۲۱۵ روز پیرتر از سن واقعی تبدیل کند. محققان می‌گویند که سن زیستی بدن لزوما با سن تقویمی یکی نیست. درنتیجه این تحقیق محققان ادعا کرده‌اند که اگر اختلال تنفسی در خواب درمان‌نشده باقی بماند، روی فیزیولوژی و سلامتی فرد اثرات سوء خواهد داشت.

در تحقیق مذکور، محققان وضعیت سلامتی ۶۲۲ شرکت‌کننده را با چک‌کردن خواب و متیلاسیون دی‌ان‌ای خونشان بررسی کردند و متوجه شدند سالخوردگی زیستی مرتبط با اختلال تنفسی در خواب در زنان سریع‌تر از مردان اتفاق می‌افتد. این درحالی است که معمولا گفته می‌شود خطر بروز عوارض سلامتی ناشی از اختلال تنفسی در خواب در زنان کمتر است. اما گویا باتوجه‌به نتایج تحقیق اخیر، زنان در این خصوص آسیب‌پذیری زیستی بالاتری دارند. اکنون محققان در تلاش‌ هستند بدانند آیا با درمان‌های موجود می‌توان به کاهش سرعت روند پیری براثر اختلال تنفسی در خواب کمک کرد.

بسیاری از افراد اقدامی برای حل مشکل خروپف نمی‌کنند. اما شاید اگر بدانند که اختلال تنفسی در خواب می‌تواند سن زیستی بدنشان را بالا ببرد، برای درمان مشتاق‌تر باشند!

 

جام جم

برچسب ها: خروپف ، پیری ، اختلال خواب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: