bazarnews

کد خبر: ۵۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵
نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که در حال حاضر قیمت‌های کالاهای خیلی مناسب نیست و وزارتخانه‌‌های صنعت و تعاون باید در امر تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم جدیت داشته باشند.

علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار و ضرورت تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم، گفت: روش مجلس در بودجه سال 98 درباره تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، راهکار مناسبی است؛ در این روش دولت باید کوپن یا کالابرگ الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهد تا کالاهای اساسی به دست مردم برسد، در واقع 14 میلیارد دلار باید این‌گونه توزیع شود.

وی درباره وضعیت توزیع کالاهای اساسی در بازار، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌ها خیلی مناسب نیست، به‌کارگیری روش مذکور بهتر است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، درباره تعلل سه ماهه دولت برای اجرای مصوبه مجلس درباره تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم، گفت: دولت باید برای تأمین کالای اساسی مورد نیاز مردم زودتر تصمیم بگیرد، در اجرای این امر تأخیر صورت گرفته است.

مطهری در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس به موضوع تعلل دولت در به‌کارگیری راهکار مناسب جهت تأمین کالای اساسی مردم ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: فعلا دولت باید عمل کند، اگر تأخیر کند، مجلس ورود می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با یکدیگر در امر تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم جدیت داشته باشند و آن را اجرا کنند.

 

تکلیف مجلس به دولت برای ارائه گزارش سالیانه به پارلمان
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از مصوبه این هیئت برای تکلیف به دولت برای گزارش سالیانه به پارلمان خبر داد.

اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ماده 235 آیین‌نامه داخلی مجلس را فعال کردیم . در این ماده قانونی آمده است که رئیس‌جمهور و وزرای دولت در مردادماه هر سال براساس عملکرد سال گذشته و شاخص‌های مدنظر و برنامه‌های آیندشان گزارش‌هایی را به مجلس ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه فرمت خاصی وجود نداشت و به صورت پراکنده عمل می‌شد مقرر شد دبیرخانه‌ای را در هیئت رئیسه مهندسی کنیم تا بر اساس موضوعات مهم در کشور جلساتی را داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، لازم است کارهایی صورت گیرد که هفته گذشته با توجه به مسئله مسکن و شهرسازی جلسه‌ای را به صورت غیرعلنی برگزار کردیم. در تیرماه هم در بخش کشاورزی جلسه‌ای خواهیم داشت تا روند تولید در بخش کشاورزی، توزیع محصولات کشاورزی و قیمت‌گذاری این محصولات از مبدأ تا مقصد را بررسی کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید براینکه چنین جلساتی موجب می‌شود مجلس و دولت پلن درستی برای انجام مسئولیت‌های خود داشته باشند گفت: بند 8 ماده 22 آیین‌نامه داخلی در خصوص دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی یا کسانی که درخواست حضور در صحن علنی مجلس و ارائه توضیحات در ارتباط با وظایفشان را داشتند را فعال می‌کنیم.

عباسی خاظرنشان کرد: اجرای دقیق ماده 106 آیین‌نامه از دیگر مصوبه‌های هیئت رئیسه بود که طی آن رؤسای قوای مجریه و قضائیه می‌توانند برای حضور در مجلس و ارائه گزارش‌ خارج از دستور کار مجلس درخواست کنند.

وی با تصریح اینکه امروز کشور ما در جنگ اقتصادی است، عنوان کرد: مجلس موظف است ابزار نظارتی خود را برای کنترل و نظارت بیشتر برای قیمت‌گذاری کالاها و کنترل کیفیت چه در بخش صنعت و خدمات به‌کار بگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 14 میلیارد دلاری که باید براساس مصوبه مجلس برای توزیع کالاهای اساسی اختصاص می‌یافت باید کنترل شود تا ببنیم هر کدام از دستگاه‌ها از سهمی که دارند به چه‌شکلی استفاده می‌کنند.

عباسی با اشاره به جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها گفت: مجلس یک جلسه را به جلسات علنی اضافه کردیم و کمیسیون‌ها هم بر اساس ضرورتی که وجود دارد روزهای سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند. بنابراین کمیسیون‌ها عصرهای یکشنبه و سه‌شنبه جلسه دارند و یکشنبه، دوشنبه در دو نوبت صبح و عصر و صبح سه‌شنبه هم جلسه صحن علنی خواهد بود.

وی با تأکید براینکه جلسه سه‌شنبه کمیسیون‌ها رسمی است، خاطرنشان کرد: براساس ضرورتی که در طرح‌ها و لوایح وجود دارد نمایندگان باید در کمیسیون‌ها شرکت کنند. البته سؤال از وزرا که روزهای یکشنبه با جلسات هیئت دولت تداخل پیدا می‌کند، بیشتر در روزهای سه‌شنبه صورت می‌گیرد.

 

اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان تعیین شد

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز پارلمان اختیارات و وظایف وزرات ورزش و جوانان را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، ماده چهار این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

در ماده چهار لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان آمده است: وزارت به عنوان متولی اصلی ورزش و ساماندهی امور جوانان وظایف و اختیارات زیر را در تحقق مفاد ماده ۳ این قانون عهده‌دار بوده و تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری و بخش‌های غیردولتی با رعایت تمامی قوانین و مقررات کشور، مکلف به همکاری با وزارت در زمینه‌های زیر هستند:

اقدام جهت بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی به منظور تحقق تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح، تهیه و تدوین برنامه‌های میان‌مدت و سالانه ورزش کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و نظارت بر حسن اجرای آنها و اتخاذ سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرایی مربوطه، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی و بهره‌مندی از دانش فنی و کاربردی حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی موجود در کشور به منظور ارتقای علمی ورزش از وظایف وزارت تعریف شده است.

همچنین نمایندگان ترویج ارزش‌های فرهنگی-اخلاقی، انقلابی، منش پهلوانی در ورزش، سیاست‌گذاری، ساماندهی و تسهیل مشارکت، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه ورزش کشور، تعیین چهارچوب‌ها و دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های ورزشی و نظارت بر حسن اجرای آنها، کشف، پرورش و حمایت از استعدادها در ورزش، مناسب‌سازی اماکن و فضاهای ورزشی جهت بهره‌برداری و حضور بانوان، خانواده‌ها و معلولان را از دیگر وظایف وزارت ورزش تعریف کردند.

طبق مصوبه مجلس تسهیل دسترسی مردم برای تماشای مسابقات ورزشی مهم بین‌المللی و ملی در مکان‌های عمومی و محیط‌های ورزشی روستایی و شهری کشور، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های غیردولتی و ارزیابی عملکرد آنها و ارائه گزارش به مراجع ذی‌ربط و صدور و لغو مجوز فعالیت رشته و سبک‌های ورزشی در قالب فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، کمیته‌ها و سایر تشکل‌های مربوط از وظایف وزارت ورزش و جوانان شناخته شد.

دستورالعمل اجرایی این تبصره با رعایت قوانین و مقررات مربوطه توسط وزارت تهیه و به امضای مشترک وزیران دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح و ورزش و جوانان ابلاغ می‌شود.

صدور و لغو پروانه تأسیس و فعالیت اتحادیه باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌ها، اماکن و مراکز ارائه‌دهنده خدمات ورزشی و تندرستی پس از بررسی صلاحیت‌های عمومی، اخلاقی، علمی و حرفه‌ای و نظارت بر فعالیت آنها هم از جمله وظایف وزارت ورزش است.

در تبصره این بند از ماده آمده است فعالیت‌های رسمی درس تربیت بدنی مدارس به جز فعالیت باشگاه‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از شمول این بند مستثنی هستند.

همچنین حمایت و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های تمامی نهادهای ورزشی اعم از کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، هیئت‌ها و کمیته‌های ورزشی به‌منظور حسن اجرای وظایف، توسعه ارتباطات و حمایت از حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع ورزشی بین‌المللی و عضویت یا نمایندگی در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی ورزشی با هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه، تهیه طرح آمایش سرزمینی ورزش کشور توسط وزارت حداکثر ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون از جمله وظایف وزارت در حوزه ورزش است.

ماده چهار این لایحه در بند دیگری آورده است: تأمین متناسب و متوازن زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش در سطح کشور، تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به اعزام ورزشکاران و مربیان به خارج از کشور و همچنین ورود ورزشکاران، مربیان و تیم‌های ورزشی خارجی به داخل کشور و نظارت بر حسن اجرای آن، احیا و تقویت ورزش‌های ملی و روستایی و بازی‌های بومی، محلی و توسعه زیرساخت‌های آن و تلاش برای ارتقا و ترویج جهانی آن با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از وظایف در حوزه ورزش است.

در ادامه تعریف وظایف وزارت در حوزه ورزش آمده است: ارتقا و تقویت جایگاه ورزش قهرمانی کشور در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، ایجاد فرصت‌های مناسب و عادلانه برای گسترش ورزش بانوان، تهیه و ارائه استاندارها و معیارهای تخصصی مربوط به احداث و بهره‌برداری از اماکن و تجهیزات ورزشی در کشور و نظارت بر حسن اجرای آن، ایجاد، نگهداری، بهره‌برداری و تجهیز اماکن ورزشی، تعیین و ابلاغ تعرفه و قیمت ارائه خدمات ورزشی و تندرستی و هزینه صدور پروانه باشگاه و مجوز احداث ورزشگاه توسط وزارت به صورت سالانه و نظارت بر حسن اجرای آنها، از دیگر وظایف وزارتخانه است.

همکاری و هماهنگی با بخش گردشگری و محیط زیست در بهره‌گیری از ظرفیت‌های ورزشی است، فراهم کردن بستر و امکانات لازم برای ورزش همگانی با رویکرد ورزش آسان، ارزان و در دسترس برای عموم مردم هم از وظایفی است که در این لایحه برای وزارت ورزش در نظر گرفته شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین اختیارات وزارت در حوزه ورزش را هم مشخص کردند که طی آن حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مرتبط با حوزه تربیت بدنی و ورزش کشور، کسب درآمدهای پایدار از محل تبلیغات رسانه‌ای و محیطی ناشی از پخش مسابقات ورزشی و فروش بلیت برای فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی، واریز عوائد حاصل از بهره‌برداری و اجاره مجموعه‌ها، اماکن و اراضی متعلق به وزارت و سایر درآمدهای ناشی از قوانین و مقررات مصوب مربوطه، به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور و تحقیق معادل وجوه واریزی به وزارت در قالب بودجه‌های سنواتی طی ردیف اختصاصی جهت تحقق اهداف و وظایف محوله در این قانون از اختیارات وزارت ورزش محسوب می‌شود.

بهره‌برداری از اراضی و فضاهای مورد نیاز وزارت برای امور ورزشی در سطح خشکی، آبی و هوایی با رعایت قوانین و مقررات موضوعه، پیش‌بینی تسهیلات و به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت تشویق و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی با هدف توسعه مشارکت مردمی و گسترش نهضت داوطلبانه در حوزه ورزش، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین ورزش‌یار و تسهیل شرایط مشارکت آنان در اداره اماکن ورزشی خیرساز، کمک به تأمین هزینه‌های برگزاری مسابقات و مراسم و رویدادهای ورزشی و اعطای جوایز و کمک به قهرمانان، فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌های فعال در زمینه‌های مختلف ورزشی به‌جز ورزش حرفه‌ای از محل اعتبارات بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی، در چهارچوب مصوبات هیئت وزیران، تسهیل فعالیت دانش آموختگان علوم ورزشی در مراکز و باشگاه‌های ورزشی برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه و نظارت مستمر بر آن از دیگر اختیارات وزارت است.

همچنین مجلس وظایف وزارت در حوزه جوانان را اینگونه تعریف کرد که، ساماندهی امور جوانان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و پیگیری نظارت بر اجرای آن، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورایعالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، پایش و پژوهش مستمر وضعیت امور جوانان بر اساس شاخص‌های مصوب مراجع ذی‌صلاح، حمایت از برنامه‌های پژوهشی مرتبط با امور جوانان و تعامل با مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان و نظارت بر عملکرد آنان، صدور مجوز تأسیس و فعالیت خانه‌های جوانان و تعیین ضوابط، استانداردها و نظارت بر فعالیت آنها از این جمله است.

عضویت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرتبط با جوانان با رعایت قوانین و مقررات و هماهنگی وزارت امور خارجه، بسترسازی به‌منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی درحوزه‌های مرتبط با امور جوانان هم از جمله وظایف در حوزه جوانان است.

در بخش اختیارات وزارت در حوزه جوانان همچنین، حمایت از تدوین و اجرای برنامه‌های مرتبط با امور جوانان، سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی در حوزه جوانان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و نمایندگی دولت در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مرتبط با جوانان، پیش‌بینی تسهیلات و تمهیدات لازم برای تشویق و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مرتبط با امور جوانان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه جوانان و حمایت از ایجاد و اداره خانه‌های جوانان از جمله اختیارات وزارت ورزش در حوزه جوانان تعریف شده است.

مسعودی: وزارت راه بر زمان‌بندی قراردادهای پیمانکاران نظارت کند

نماینده مردم نی‌ریز در مجلس خطاب به محمد اسلامی گفت: باید وزارت راه بر زمان‌بندی قراردادهای پیمانکاران پروژه‌های این وزارتخانه نظارت کند.
اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به محمد اسلامی گفت: باید وزارت راه بر زمان بندی قراردادهای پیمانکاران پروژه‌های این وزارتخانه نظارت کند.

وی افزود: روستاهایی در نی‌ریز هستند که می‌گویند آب نداریم. چگونه مسئولان بی آبی را توجیه می‌کند؟ در حالی که بالادست آنجا سدی ساخته شده که میلیون‌ها مترمکعب آب دارد.

نماینده مردم نی‌ریز تصریح کرد: میلیاردها تومان اعتبار برای ساخت سد هزینه شده است ولی اعتباری برای انتقال این آبها در نظر گرفته نمی شود.

محمودی: 7 ماه است که خدمات دارو و درمان به جانبازان و ایثارگران داده نمی‌شود

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: بالغ بر 7 ماه است که به دلیل عدم تخصیص بودجه به بنیاد شهید متاسفانه مشکلات جدی و عدیده‌ای برای جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران درباره دارو و درمان به وجود آمده است.
سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: بالغ بر 7 ماه است که به دلیل عدم تخصیص بودجه به بنیاد شهید متاسفانه مشکلات جدی و عدیده‌ای برای جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران درباره دارو و درمان به وجود آمده است.

وی افزود اگر همگی هم اکنون به عنوان مسئولین در کشور حضور داریم مدیون خون شهدا، جانبازی جانبازان، ایثارگری ایثارگران و صبوری خانواده معظم شهدا هستیم لذا از حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم بحث دارو درمان را در موضوعات اساسی دولت قرار دهید.

نماینده مردم شهرضا در مجلس تصریح کرد: باید بودجه دارو درمان جانبازان و ایثارگران به صورت 100 درصد تخصیص پیدا کند ضمن اینکه بیمه دی 180 میلیارد تومان بدهکار هستند و این بیمه نمی‌توانند تعهدات خود را به داروخانه‌ها و پزشکان ایفا کند.

محمودی خطاب به حسن روحانی گفت: استعفای آقای بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش فرار رو به جلو بود ضمن اینکه در 6 ماه آینده و آغاز سال تحصیلی جدید با کمبود شدید معلم با توجه به بازنشسته شدن ۷ هزار نیرو مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشـت: کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند مشکلاتی را برای این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده شهرضا در مجلس افزود: عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان، عدم تخصیص سرانه مدارس، عدم اجرای رتبه بندی فرهنگیان از مشکلاتی است که باید هیئت دولت به آن رسیدگی کند.


قدردانی نمایندگان مجلس از مواضع اخیر رهبر انقلاب در برابر آمریکا

نماینده مردم مشهد در حال جمع آوری امضا برای بیانیه‌ای در تشکر و قدردانی از مواضع رهبر انقلاب در مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه نوبت عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در حال جمع کردن امضا برای بیانیه‌ای در تشکر و قدردانی از مواضع رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن و در مقابله با زیاده خواهی آمریکا است.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و اعضای دو فراکسیون امید و نمایندگان ولایی در حال امضا این بیانیه هستند.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را به شرح ذیل قرائت کرد:

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به تعاون: عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در شرکت‌های شستا. به رئیس جمهور: لزوم برگشت مبالغ بازدید میراث و اماکن شهرستان‌ها از صندوق دولت به بودجه شهرستان‌ها. به وزیر ورزش: در انجام برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت وزارت ورزش شاخص‌های ملی مدنظرتان باشد، تا شاهد عدالت محوری وزارتخانه باشیم. به وزیر کشور: لزوم بازنگری در انتخاب رؤسای دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی که متأسفانه بعضی از آنها حدود ۶ ماه سال را خارج از کشور هستند.

سید محمدجواد ابطحی به رئیس جمهور: لزوم اجرایی کردن سهمیه بندی کالاهای اساسی و جلوگیری از گسترش نارضایتی عمومی.

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت به وزیر کار و رفاه اجتماعی: لزوم تعیین تکلیف مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی. به وزیر نیرو: دستور رسیدگی به تأمین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان پاکدشت.

نیاز آذری به وزیر ورزش: لزوم تسریع در احداث ورزشگاه در زمین اهدایی مردم در حیدرکلا بابل. به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از واردات غیرضروری و بی‌رویه برنج.

نصرالله پژمانفر به وزیر ارتباطات: لزوم پیگیری جدی در خصوص آنتن‌دهی جدی همراه اول در برخی نقاط مشهد و شهرک‌های صنعتی اطراف.

علی وقف‌چی و ابوالفضل سروش به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تعریف حریم جدید برای شهرهایی که نیاز به توسعه در شهرسازی دارند و پیشنهاد رفع موانع قانونی به مجلس شورای اسلامی. به وزیر فرهنگ: تعیین تکلیف پروژه‌های فرهنگی به خصوص کتابخانه‌های زنجان و طارم.

احمد مرادی به وزیر بهداشت و درمان: لزوم پیگیری جدی در خصوص کمبود و افزایش نرخ داروهای مربوط به بیماران سرطانی خاص. به رئیس جمهور: دستور جدی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان هرمزگان.

حمید بنایی به وزیر ارتباطات: لزوم پیگیری جدی در خصوص بهبود وضعیت آنتن‌دهی و احداث سایت بی تی اس در حوزه انتخابیه. به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در احداث چهاربانده شدن مسیر گناباد-قائن.

جعفرپور نماینده مردم لارستان به وزیر کشور: نظر به پخش تصاویر غیراخلاقی قایق سواری زنان و مردان برهنه در شمال کشور. لازم است که تصمیمات جدی در خصوص سازماندهی وضعیت گردشگری در شمال کشور گرفته شود.

عباس گودرزی به وزیر کشور و وزیر اطلاعات: علی رغم پیگیری‌ها و جلسات و تذکرات متعدد، هنوز مشکلات تعاونی مسکن اباصالح که برای فرهنگیان بروجرد است، به طور کامل حل نشده است.

 

مجلس با تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان موافقت کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور موافقت کردند.

بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 27 خرداد) پارلمان مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس، وکلای ملت، مواد 6 ،7، 8 و 9 این لایحه را با اکثریت آراء، تصویب کردند.

براساس ماده 6 این لایحه، به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان، ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پارآسیایی و ملی غیر‌شاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی با شخصیت مستقل وابسته به وزارت ورزش و جوانان با استفاده از منابع و امکانات موجود ادامه فعالیت می‌دهد، اصلاح شرایط و مقررات فعالیت وظایف و اختیارات و ترکیب هیئت امنا و هیئت عامل موجود در اساسنامه ظرف مدت شش‌ماه بعد از لازم‌الاجراء شدن این قانون با پیشنهاد این وزارت‌خانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

وزارت ورزش و جوانان مکلف است گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

طبق ماده 7 وزارت ورزش و جوانان مکلف است ظرف مدت شش ماه بعد از لازم‌الاجراء شدن این قانون ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی این وزارت‌خانه را تهیه کنند و به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق ماده 8 آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت شش ماه بعد از لازم‌الاجراء شدن آن توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

طبق ماده 9 این لایحه نیز، از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی ایران مصوبه 1350 لغو می‌شود.

تذکر حاجی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مدیریت سازمان تامین اجتماعی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت مدیریت سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) مجلس در اخطاری گفت: طبق قانون وزیر کار تنها می‌تواند برای شش ماه سرپرست سازمان تأمین اجتماعی را تعیین کند که از ۲۵ آبان سال گذشته تا ۲۴ اردیبهشت سال جاری بوده و در واقع از ۲۵ اردیبهشت ۹۸ به این طرف سازمان تامین اجتماعی فاقد مسئول است.

وی اضافه کرد: تا جایی که ما بررسی کردیم پیشنهاداتی به رئیس‌جمهور ارائه شده و ایشان اختیارات را برای خود حفظ کردند و اجازه ندادند تعیین تکلیف شود. همچنین برخی احکام هست که بعد از این تاریخ به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی زده شده در حالی که این سمت بعد از تاریخ مربوطه وجاهت قانونی ندارد و دخل و تصرف در بیت المال به حساب می آید.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر وصل به صندوق تأمین اجتماعی هستند، یادآور شد: این صندوق حق‌الناس است و نمی توان اینطور با آن رفتار کرد لذا خواهشمندیم ورود کنید تا جلوی این کار خلاف گرفته شود و مشکلی هم برای کشور به وجود نیاید.

مسعود پزشکیان نیز در پاسخ به این تذکر گفت: حق با شماست. این موضوع باید پیگیری شود.

اعتراض «سلیمی» از پیش فروش خودرو بدون اعلام تاریخ تحویل

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از پیش فروش خودرو بدون اعلام تاریخ تحویل انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکر شفاهی، گفت: یکی از شرکت‌های خودروسازی اقدام به پیش فروش خودرو بدون تاریخ می‌کند تا امروز که به مردم تاریخ می‌دادند، مردم را توپ فوتبال کرده بودند. اگر تاریخ تحویل وجود نداشته باشد چه بلایی می‌خواهند سر مردم بیاورند!

وی اظهار داشت: ماجرای بورسیه‌ها چه شد، رهبری انقلاب فرمودند ماجرای بورسیه‌ها ظلم بود. این ظلم به نظام و دانشجویان بود. رئیس قوه قضائیه باید جلوی این ظلم را بگیرد و ظالمان را اعلام نماید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی گفتید اگر مشکلات کشور راه حل نداشت به والله العظیم نامزد ریاست جمهوری نمی‌شدم، پس چرا امروز مشکلات کشور را حل نمی‌کنید؟

لایحه «حمایت از معلولان» عملیاتی شود

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: متاسفانه لایحه حمایت از معلولان علی‌رغم ابلاغ، هنوز اجرایی نشده است و معلولان مشکلات بسیار زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی عصر امروز مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: متأسفانه لایحه حمایت از معلولان علی‌رغم ابلاغ، اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: بسیاری از معلولان مدام به فراکسیون حمایت از معلولان مراجعه می‌کنند و خواستار اجرای قانون مذکور هستند اما متأسفانه تکالیف مشخص شده در این قانون عملیاتی نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: متأسفانه کلات هم یکی از نقاطی بود که در فروردین ماه دچار سیل شد و مسئولان از این منطقه بازدید به عمل آوردند اما وعده‌هایی دادند که تاکنون عملیات نشده است و مسجد جامع کلات به علت این موضوع در معرض تخریب است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات زیادی از بودجه عمومی برای تأمین گندم و گوشت در نظر گرفته شده است، لازم است مسئولان ذیربط پاسخ دهند که آیا مشکلات کشور در این زمینه برطرف شده است یا خیر؟

 

نادری: وعده‌های وزیر نیرو درباره آبرسانی به مناطق زلزله زده محقق نشده است

نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: وعده‌های وزیر نیرو درخصوص آبرسانی به مناطق زلزله زده محقق نشده است.

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: مردم ایران از مسئولان فرمایش زده به ستوه آمده و می‌خواهند با عزم راسخ کسانی که توان خدمتگذاری نداشته و لباس زیبای خدمت به قامت نالایقشان نمی‌آید، هر چه سریعتر عزل شوند.

نادری در تذکری خطاب به عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: چرا حیوانات زبان بسته در شهرهای مختلف کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته و کشته می‌شوند، اما محیط زیست از آنها حمایت نمی‌کند؟

وی افزود: مردم دیگر تاب دیوان سالاری، کاغذبازی و بازی‌های پشت پرده و معاملات دروغین سیاسی را ندارند و نمی‌توانند تحمل کنند کسانی با اهرم زور و زر و تزویر بر آنها حکم برانند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس در تذکری خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور درخصوص مطالبات بسیجیان، ایثارگران و معسرین تصریح کرد: این افراد هنوز به مطالبات بحق خود نرسیده‌اند لذا باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام شود.

وی در پایان افزود: وعده‌های وزیر نیرو درخصوص آبرسانی به مناطق زلزله زده محقق نشده است.

انتقاد نماینده مشهد از عدم ارائه گزارش دولت درباره گندم و گوشت

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به تخصیص اعتبار لازم برای واردات گوشت و همچنین تصمیم‌گیری مجلس درباره خرید تضمینی گندم گفت: دولت باید به نمایندگان در این باره گزارش بدهد که تا کنون چنین کاری نکرده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: لایحه حمایت از معلولان علیرغم اینکه ابلاغ شده اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی افزود: در این لایحه درمان، مسکن و آموزش معلولان پیش بینی و تکالیفی در این خصوص مشخص شده و درباره استخدام آنها هم اقدامات در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: بنده عضو فراکسیون معلولان هستم و بر همین اساس معلولان زیادی به بنده مراجعه می‌کنند و نباید مجلس و دولت نسبت به مطالبات معلولان کم توجهی کند.

پژمان فر با اشاره به وقوع سیل در کلات استان خراسان رضوی گفت: با اینکه مسئولان زیادی به این منطقه آمدند و قول‌هایی دادند اما هیچ کدام از این قول‌ها داده نشده و حتی در مورد تخصیص اعتبارات هم اقدام خاصی صورت نگرفته است. این در حالی است که حتی مسجد آن منطقه هم در حال تخریب است. 

نماینده مردم مشهد افزود: در حوزه گندم و گوشت علی‌رغم اینکه اعتبارات عمومی زیادی در این خصوص تصویب شده است اما مشخص نیست که مشکلات کشور در این حوزه برطرف شده یا خیر ضمن اینکه دولت هم گزارشی در این خصوص نداده است. 

گلمرادی: چرا مدیران پتروشیمی ماهشهر و امام خمینی در اتاق‌های شیشه‌ای تصمیمات اشتباه می‌گیرند؟

بندر ماهشهر در مجلس خطاب به مدیران ارشد شرکت‌های پتروشیمی بندر ماهشهر و امام خمینی (ره) گفت: مدیران این منطقه در اتاق‌های شیشه‌ای با ثروت‌های منطقه دچار تصمیمات غلطی شده و در حق مردمان آنها ظلم و اجحاف می‌کنند و مسئولیت اجتماعی خود را نادیده می‌گیرند.
علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به مدیران ارشد شرکت‌های پتروشیمی بندر ماهشهر و امام خمینی (ره) گفت: مدیران این منطقه در اتاق‌های شیشه‌ای با ثروت‌های منطقه دچار تصمیمات غلطی شده و در حق مردمان آنها ظلم و اجحاف می‌کنند و مسئولیت اجتماعی خود را نادیده می‌گیرند.

وی افزود: این مدیران در برابر حق و حقوق کارکنان آنها جنایت کرده و سبب نگرانی مردم و مدیران منطقه شده‌اند.

نماینده مردم بندر ماهشهر تصریح کرد: قرار نیست افرادی که در حوزه مدیریت سال‌های سال سابقه دارند توانشان نادیده گرفته شود و برخی دوستان، رفقا و باندهای سیاسی خود را از دوردست بر مدیریت این شرکت‌ها غالب کنند.

گلمرادی در تذکری خطاب به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: این سازمان در واگذاری بیمارستان منطقه به بخش خصوصی دچار تصمیم غلط نشود و بداند دوران ظلم و اجحاف آنها به مردم منطقه تمام شده است و اجازه نمی‌دهیم آنها با سرمایه‌های ملی بازی کنند.

کامران: تفحص از عملکرد مجلس چندین سال است مورد توجه قرار نمی‌گیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: تفحص از عملکرد مجلس چندین سال است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و کمیسیون برنامه و بودجه هم جواب روشنی درباره آن نمی‌دهد.
حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: محرومان حقوق‌های ابلاغی توسط دولت را به نفع ثروتمندان می‌دانند چرا که در آن همسان‌سازی کارگران و متناسب سازی وجود ندارد؛ لازم است که هیأت رئیسه مجلس برخورد کند.

وی افزود: تفحص از عملکرد مجلس چندین سال است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه جواب روشنی در خصوص آن نمی‌دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: پروژه سوهانک برای کارمندان مجلس مشکل ایجاد کرده است که باید در این باره مشکل را حل کنیم.

وی اظهار داشت: مزه ولایت فقیه در برخورد رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن بار دیگر چشیده شد که امیدواریم همگی در اجرای منویات رهبری کوشاتر باشیم.

لاهوتی: وقتی توان تولید گوشت داریم چرا دولت از خارج وارد می‌کند؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: 120 میلیون رأس دام زنده داشتیم که به 65 میلیون رأس رسیده است و از روسیه و کشورهای دیگر گوشت وارد می‌کنیم در حالی که می‌توان آن را در داخل تأمین کرد.
مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وضعیت پیله ابریشم امسال خوب است اما در این چند روز باقی مانده باید مراقبت شود زیرا برخی دلالان در همین فصل فروش پیله ابریشم به دنبال پایین آوردن قیمت هستند.

وی افزود: حجتی به سازمان تعاون روستایی دستور دهد تا وارد بازار شود تا عده‌ای سوداگر نتوانند نرخ پیله ابریشم را پایین آورند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: 120 میلیون رأس دام زنده داشتیم که به 65 میلیون رأس رسیده است و از روسیه و کشورهای دیگر گوشت وارد کشور می‌شود در حالی که می‌توان این گوشت را در داخل کشور تأمین کرد.

وی افزود: دامداران می‌گویند در شرایط فعلی حاضرند در ییلاقات بمانند و گوشت کشور را تأمین کنند تا از روسیه و دیگر مناطق گوشت وارد کشور نشود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه منابع طبیعی به دنبال این است که به هر شکل ممکن مراتع دامداران را از آنها گرفته و تبدیل به جنگل کند، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی باید به این موضوع ورود کند چرا که شهرستان لنگرود می‌تواند ظرفیت تولید گوشت را به 2 برابر تبدیل کند.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: