bazarnews

کد خبر: ۵۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
سید مهدی مقدسی گفت: مجلس از ابزار‌های قانونی برای مقابله با دلالان و واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد و به طور حتم هر وزیری که به دنبال واردات واگن به داخل کشور باشد، استیضاح خواهد شد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: سید مهدی مقدسی در واکنش به تلاش های صورت گرفته از سوی برخی افراد و گروه ها برای واردات گسترده واگن قطار از کشورهای خارجی، گفت: علی رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از صنایع داخلی و با وجود ابلاغ اصلاحیه قانون استفاده حداکثری از توان داخل، متأسفانه طبق اطلاعات واصله، برخی از افراد با نفوذ با حمایت برخی از وزارتخانه ها، به دنبال واردات 4 هزار دستگاه واگن به داخل کشور هستند.

واردات گسترده واگن موجب نابودی شرکت های داخلی می شود

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات گسترده واگن موجب نابودی شرکت های تولیدکننده این محصول می شود، در شرایط کنونی شرکت های داخلی توان بالایی در تولید واگن و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل ریلی دارند، اما برخی از وزارتخانه ها به دنبال تشدید فشار به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش واردات واگن هستند.

مجلس از ابزارهای قانونی برای مقابله با واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد

وی گفت: قطعا مجلس از ابزارهای قانونی برای مقابله با دلالان و واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد و به طور حتم هر وزیری که به دنبال واردات واگن به داخل کشور باشد، استیضاح خواهد شد.

هیچ فرد یا گروهی حق واردات واگن را ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا در شرایط کنونی هیچ فرد یا گروهی حق واردات واگن را ندارد، حال اگر به دنبال استفاده از فاینانس دیگر کشورها هستند، می توانند نسبت به واردات اقلامی که در داخل کشور تولید نمی شود، اقدام کنند.

واردات گسترده واگن با وجود تولید داخل، خیانت به کشور است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه واردات گسترده واگن با وجود تولید داخل، خیانت به کشور است، تصریح کرد: مجلس در برابر تمام فشارها به وزارت صمت برای ثبت سفارش واردات واگن می ایستد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: