bazarnews

کد خبر: ۵۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صادر کننده می گوید شما یک بار دیگر قیمت ارز را بالا ببرید که من سود کنم و برای من باصرفه باشد و دائما میگویند که وارد کننده ها استفاده می کنند و شرکت های خارجی کالاها را به کشور ما صادر می کنند، این‌ها ادرس های غلط است، باید در مطبوعات افشا کرد و توضیح داد که این استدلال، استدلال غلطی است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مصباحی مقدم گفت: اگر میخواهیم سرمایه به کشور برگردد، باید قیمت عادلانه ارز را به صادر کنندگان بدهیم اما یک چیز را فراموش نکنید و این است که دائما صادرکنندگان ما در اذهان می دمند که باید نرخ ارز بالاتر برود تا صادرات با صرفه بشود و تجربه خوبی شد، طی سال گذشته و امسال نرخ ارز یک جهش پیدا کرد، با این جهش صادرات ما چقدر بالا رفت ؟ این حرف غلط بودن این بیان را اثبات می کند که اگر نرخ ارز را بالا ببریم صادرات ما رشد می کند،  بنده بارها این سخن را گفتم. ما طی حدود بیست سال زمان اقای هاشمی و خاتمی نرخ ارز را دائما رشد دادیم، به هوس اینکه صادرات ما افزایش پیدا می کند، صادرات ما ۲ تا ۳ میلیارد دلار بود، وقتی تولید داخلی پتروشیمی ما بالا رفت، صادرات نیز افزایش یافت.

وی افزود : صادرات وابسته به افزایش تولید ملی ما است، نه بالا بردن نرخ ارز. نرخ ارز موجب می‌شود صادرکننده یک بار سود کند، اما تمام ملت بابت این شوک به وجود آمده ضرر می کنند. بعد هم به جای اینکه کالای تولید شده صادر شود، مواد خام صادر می شود.

مصباحی مقدم تاکید کرد : همین صادر کننده می گوید شما یک بار دیگر قیمت ارز را بالا ببرید که من سود کنم و برای من باصرفه باشد و دائما میگویند که وارد کننده ها استفاده می کنند و شرکت های خارجی کالاها را به کشور ما صادر می کنند، این‌ها ادرس های غلط است، به نظر من باید بعد از این هم در مطبوعات افشا کرد و توضیح داد که این استدلال، استدلال غلطی است و اطلاعات پایه این استدلال هم غلط است.

 

برچسب ها: ارز ، دلار ، مصباحی مقدم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: