bazarnews

کد خبر: ۵۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
طبق آمار به دست آمده، بیشترین استفاده از رمزارز‌ها متعلق به ترکیه است. در نظرسنجی آنلاین سال ۲۰۱۹ مشخص شد از هر ۵ شهروند ترک، یک نفر از رمز ارز استفاده می‌کند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: ارز دیجیتال، نوعی ارز است که هیچ فرم فیزیکی نداشته و تنها در فرم دیجیتال موجود است. ارزهای دیجیتال شامل پول مجازی و رمزارز هستند. پول دیجیتال می تواند به صورت پول سنتی برای خرید و فروش کالاها استفاده شود، اما با امکان تراکنش های فوری و انتقال بدون محدودیت مالکیت.

پول دیجیتال را می‌توان به یک جامعه خاص محدود کرد و برای هرکسی که بتواند از آن استفاده کند، اغلب آزاد است. پول دیجیتال می‌تواند غیر متمرکز باشد یا قدرت مرکزی در فرآیند انتشار آن نقش داشته باشد، می‌تواند توسط سایر ارزها یا دارایی های نقدی حمایت شود یا بدون هیچ گونه حمایت مالی کار کند. گرچه ارزهای دیجیتال مفید و مترقّی هستند، هنوز گسترده نشده و اکثر بانک‌ها آنها را قبول نمی‌کنند.

ارزهای دیجیتال، روش‌های پرداخت برای آینده هستند. این ارزها در حال تغییر کسب و کار، پول و جهان هستند. همانطور که برخی از دولت‌ها پول دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند، لازم است با بعضی از این ارزهای دیجیتال و نحوه کار آنها آشنا شویم. در این مقاله از ویزاکارت با 10 نوع ارز دیجیتال و نحوه کار آنها آشنا می‌شوید:

اتریوم (Ethereum)

ارز دیجیتال اتریوم، یک پلت‌فرم محاسباتی غیر متمرکز با قابلیت‌های قراردادی هوشمند است. ماشین مجازی اتریوم (EVM)، یک ماشین مجازی غیرمتمرکز است که قراردادهای همتا به همتا را با استفاده از رمز ارزی به نام اتر، ارائه می‌دهد. پلت‌فرم اتریوم امکان استفاده چندگانه از قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. با اتریوم، شما با خیال راحت می‌توانید با شخصی که نمی‌شناسید تجارت کنید. چرا که تمام اصطلاحاتی که در یک "قرارداد هوشمند" در زنجیرة بلوکی قرار دارند را در برمی‌گیرد.

 

ریپل (Ripple)

پول الکترونیک ریپل،برای ایجاد یک مبادله ارز واقعی ایجاد شده و   شامل شبکه انتقال و سیستم پرداخت است. ریپل خدمات پرداخت فوری، خاص و ارزان قیمت بین‌المللی ارائه می‌دهد. پروتکل ریپل یا پروتکل معاملة ریپل (RTXP)، مبتنی بر یک پروتکل اینترنت با منبع باز و مبادله مادری به نام XRP  است. ریپل در دفتر کل عمومی، با استفاده از فرآیند توافق برای تمام مبادلات، انتقال و پرداخت در فرایند توزیع شده، به کار می‌رود.

لایت‌کوین (Litecoin)

 

پول دیجیتال لایت‌کوین یک ارز رمز همتا به همتا است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این رمز ارز از لحاظ فنی تقریباً مشابه بیت‌کوین است. شکل‌گیری و انتقال لایت کوین بر اساس پروتکل منبع باز است.

دش (Dash)

پول مجازی دش، به طور رسمی دارک‌کوین نامیده می‌شود و شکل مخفی‌تری از بیت‌کوین است. این ارز حریم خصوصی بیشتری در شبکه ارائه می‌کند که تقریباً غیرقابل کشف است. دش در سال 2014 شروع به کار کرد. این ارز رمز توسط Fernando Gutierrez  در Dash.org ساخته شد.

پیرکوین (Peercoin)

ارز دیجیتال پیرکوین که با عنوان PPCoin نیز شناخته می شود و توسط توسعه دهندگان نرم افزار Scott Nadal و Sunny King ایجاد شده است. پول الکترونیک پیرکوین در سال 2012 میلادی، اولین ارز دیجیتالی بود که از ترکیبی از اثبات کار (proof-of-work) و اثبات مالکیت (proof-of-stake) استفاده کرد. در ابتدا، سکه‌ها با استفاده از پروسه هش کردن اثبات کار استخراج می‌شوند. با گذشت زمان، با افزایش سختی هش کردن، کاربران سکه‌ها را با استفاده از الگوریتم اثبات مالکیت که به انرژی کمی برای تولید بلوک‌ها نیاز دارد، اعطا می‌کنند.

 

داج ‌کوین (Dogecoin)

ارز دیجیتال داج‌کوین که در سال 2013 راه‌اندازی شد، عمدتاً مبتنی بر پروتکل بیت‌کوین اما با برخی اصلاحات است. این ارز از تکنولوژی پنهان اسکریپت به عنوان یک طرح اثبات کار استفاده می‌کند. زمان بلوک پول الکترونیک داج کوین 60 ثانیه است. هیچ محدودیتی برای تعداد داج‌کوین که می‌تواند تولید شود، وجود ندارد. این ارز دیجیتال با بسیاری از سکه‌هایی که به صورت جداگانه ارزش کمتری دارند، معامله می‌شود. بنابراین، مانع ورودی کم بوده و برای انجام معاملات کوچک‌تر مناسب است.

پرایم‌کوین (Prime coin)

ارز دیجیتال پرایم‌کوین توسط Sunny King توسعه داده شد. اثبات کار پول مجازی پرایم کوین بر روی اعداد اول ساخته شده است، و از این رو، با سیستم رایج hash cash  که توسط بسیاری از  رمز ارز ها در چارچوب بیت‌کوین بکار می‌رود، متفاوت است. این ارز شامل پیدا کردن زنجیره‌های طولانی از اعداد اول می‌باشد و موجب سهولت استخراج شده و امنیت شبکه را افزایش می‌دهد.

تتر  (Tether)

پول الکترونیک تتر  (Tether) یک ارز دیجیتال مبتنی  ارزش دلار است که ادعا می کند هر تتر ( Tether)معادل یک دلار آمریکا ارزش دارد. تتر هم اکنون با اتهامات زیادی مواجه شده است و ارزش آن به کمتر از 1 دلار آمریکا کاهش پیدا کرده است اما همچنان تتر به عنوان یک رمز ارز با ثبات در بین 10 رمز ارز پر معامله صرافی دیجیتال های (online exchange) جهان است.

ون (Ven)

ارز دیجیتال ون، یک ارز دیجیتال جهانی است که به منظور امکان تجارت بین اعضای Hub Culture طراحی شده است. پول مجازی ون، در سال 2007 با هدف کاهش خطر تورم راه‌اندازی شد. ارزش ون بر روی بازارهای مالی از سبد کالاها، ارزها و آینده کربن تعیین می‌شود.

بیت‌کوین (Bitcoin)

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که توسط Satoshi Nakamoto ساخته شد. مانند دیگر ارزها، از پول الکترونیک بیت کوین می‌توان برای خرید اقلام محلی و الکترونیکی استفاده کرد. به عنوان یک کاربر جدید، شما می‌توانید از بیت‌کوین بدون درک تمام جزئیات فنی آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب می‌کنید، اولین آدرس بیت کوین را تولید می‌کنید و هر وقت که به آنها نیاز دارید، می‌توانید آدرس‌های بیشتری تولید کنید. پس از ایجاد پول دیجیتال بیت کوین، شما می‌توانید از آنها برای تمام انواع تراکنش‌های واقعی استفاده کنید. 

طبق آمار به دست آمده، بیشترین استفاده از رمزارزها متعلق به ترکیه است. در نظرسنجی آنلاین سال 2019 مشخص شد از هر 5 شهروند ترک، یک نفر از رمز ارز استفاده می کند.

بر اساس نظرسنجی، بیشترین منطقه در دنیا که از رمز ارزها استفاده می کند،منطقه امریکای لاتین است.برزیل،کلمبیا،آرژانتین،مکزیک و شیلی،همگی درصدهای دو رقمی از استفاده از رمزارزها را دارند.

در ضمن، اسپانیا صاحب یکی از بالاترین نرخ استفاده در اروپا بود. کشورهای اروپای شرقی و برخی از کشورهای آسیایی و همچنین آفریقای جنوبی نیز بالاتر از کشورهای اروپای غربی و کشورهای انگلیسی زبان بود. سرانجام، ژاپن، کشور آسیایی در  انتهای این نظرسنجی بود که در آن حداقل تعداد افرادی که تا به حال در پول نقد ارز مورد استفاده قرار گرفته بودند.

 

رمز ارز‌ها در کشور‌های جهان چقدر رایج اند

برچسب ها: ارز ، رمز ارز ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: