bazarnews

کد خبر: ۵۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
درخواست مجلس از رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت این است که هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی را راه اندازی کنند تا از نوسانات جلوگیری شود.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: با تاکید بر اینکه نوسانات بازار ارز بیشتر منشاء داخلی دارد تا خارجی، گفت: برخی تصور می کردند که سقوط پهپاد توسط سپاه و گستاخی ترامپ در صدور دستور جنگ و منتفی کردن آن تحولاتی در بازار ارز ایجاد می کند و به یکباره قیمت ها افزایش می یابد، اما شاهد بودیم که نه تنها هیچ افزایش قیمتی رخ نداد، بلکه قیمت ها کاهش یافت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر گذشته نوسانات بازار ارز بررسی شود، زمانی که رییس جمهور اعلام کرد که می توانم دستور دهم ارز به قیمت سال قبل بازگردد یعنی منشاء بیشتر نوسانات ارزی داخلی است.

ایجاد بازار متشکل ارزی بسیاری از مشکلات را رفع می کند

وی ادامه داد: آقای محسنی اژه ای سخنگوی سابق قوه قضاییه اعلام کرد که چند نفر از اخلال گران بازار ارز را دستگیر کرده است، اما بانک مرکزی نیز اعلام کرده که این افراد با ما هستند پس این موضوع نشان می دهد که نوسانات ارز منشاء داخلی دارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت اعلام کرده بود که بازار متشکل ارزی را به زودی ایجاد می کند، تاکید کرد: دولت درباره تشکیل این بازار وعده داد، اما عملیاتی نشد که باید سریعتر این اتفاق بیفتد، چراکه اگر این بازار تشکیل شود بسیاری از مشکلات رفع می شود.

ارز 5 یا 6 نرخ دارد

وی با اشاره به اینکه انتظارات از دولت این بود که ارز تک نرخی شود، افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که ارز 5 یا 6 نرخ دارد، در حالی که با نویدهایی که دولت برای بازار متشکل ارزی می داد انتظار می رفت با تشکیل این بازار نوسانات کمتر شود و تثبیت قیمت ارز رخ دهد.

موسوی لارگانی ادامه داد: با توجه به اینکه رییس جمهور اعلام کرده بود که قیمت ارز باید حداکثر 8 هزار تومان باشد، لذا نرخ دلار باید کاهش بیشتری داشته باشد.

درخواست مجلس از تیم اقتصادی دولت راه اندازی سریع بازار متشکل ارزی است

وی با بیان اینکه درخواست مجلس از رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت این است که هرچه سریعتر بازار متشکل ارزی را راه اندازی کند تا از نوسانات جلوگیری شود، تصریح کرد: نوسانات ارزی در بخش مسکن، خودرو و مایحتاج عمومی مردم تاثیرگذار گذاشته است که باید به ثبات بیشتری دست یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای روحانی در سال 92 اعلام کرد که دولت را با تورم 45 درصدی تحویل می گیرد و رقم بسیار بالایی است و اکنون نیز دوباره به همان نقطه رسیده ایم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: