bazarnews

کد خبر: ۵۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۸۹ دلار و ۴۹ سنت رسید.

 به دنبال انتشار گزارش های منفی از اقتصاد جهان و کاهش اشتها برای ریسک پذیری، قیمت طلا که روز گذشته به دلیل آتش بس تجاری میان آمریکا و چین بیش از یک درصد کاهش یافته بود، امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1389 دلار و 49 سنت رسید.

قیمت فلز زرد روز دوشنبه 1.8 درصد کاهش داشت که بیشترین افت یک روزه از نوامبر 2016 تاکنون بود. قیمت فلز زرد دیروز به پایین ترین رقم بیش از یک هفته گذشته یعنی 1381 دلار و 51 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به 1391 دلار و 70 سنت رسید.

فعالیت های کارخانه ای در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی در ماه ژوئن کاهش یافته، در حالی که میزان رشد تولید در آمریکا نیز کاهش یافته است. این آمارها سبب شده تا بانک های مرکزی جهان در میانه جنگ تجاری برای جلوگیری از بروز رکود تحت فشار انجام اقدامات محرک اقتصادی قرار بگیرند.

بر اساس آمارهای جدید، به دلیل تاثیرات ناشی از برگزیت و کندی رشد اقتصاد جهان، سرعت رشد اقتصادی انگلیس کاهش یافته و این رشد ممکن است در سه ماهه دوم امسال منفی شود.

در حالی که تنها چند هفته از اتخاذ سیاست های انبساطی توسط بانک مرکزی اروپا می گذرد، نرخ تورم حوزه یورو همچنان پایین است و به گفته سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا، در صورت نیاز این بانک سیاست های محرک اقتصادی بیشتری را برای افزایش تورم به کار خواهد بست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، مذاکرات تجاری با چین در جریان است و هرگونه توافقی باید به سود آمریکا باشد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 0.78 درصد افزایش به 800.20 تن رسید.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: اونس طلا ، طلا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: