bazarnews

کد خبر: ۵۵۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با بازارنیوز:
حریرچی: سامانه تی تک (TTAC) یکی از مزیت‌ها و نقاط قوت وزارت بهداشت است و همچنان با قوت ادامه پیدا می‌کند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت و درمان، در ارتباط با عملکرد سامانه TTAC (رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و داروی کشور)گفت:این سامانه یکی از مزیت‌ها و دستاورد های مهم وزارت بهداشت بوده و هست و این پروژه در سازمان غذا و دارو با قوت در جریان و پیگیری است .
 
قائم مقام وزیر بهداشت پیرامون تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو  اظهار داشت:تغییرات مدیریتی در تمام سازمان ها ارگان ها امری عادی است و با توجه به سلایق و همچنین تحریم‌هایی که دشمن به ما تحمیل کرده، لازم بوده که با حالت قرارگاهی و با مدیران جدید کار کنیم ، البته مدیران سابق همچنان همکاری لازم را با وزارتخانه دارند.
حریرچی در پایان پیرامون شائبه تعطیلی سامانه TTAC با ورود رئیس جدید سازمان غذا و دارو  افزود: تعطیلی این پروژه در سازمان غذا و دارو صحت ندارد و به هیچ وجه چنین موضوع مطرح نبوده و نیست و نمی‌دانم چه کسانی این موضوعات را مطرح می کنند 

گفتنی است سامانه TTAC سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فراورده‌های سلامت محور در راستای افزایش آگاهی و کاهش قاچاق کالا و مخاطرات کالا‌ها و فراورده‌های تقلبی امکانات زیر را در این سامانه ارائه می‌دهد.

*ایجاد امکان کنترل اصالت فراورده‌های سلامت محور برای مصرف کنندگان به منظور جلوگیری از مخاطرات فراورده‌های تقلبی (غیر مجاز، قاچاق، جعلی، با هویت و برچسب مجعول، با هویت غیر مرتبط، مسروقه و غیره). ▪ ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان (Recall) محصولات نامنطبق با شاخص‌های نظام سلامت، در سراسر کشور در کلیه سطوح.

*بهینه سازی مدیریت و نظارت بر روند مداخلات پس از فروش (فراخوان اجباری، اطلاع رسانی‌های خاص و غیره) با توجه به اهمیت جایگاه دارو و وضعیت تقلبات مربوطه.

*نظارت بر زنجیره تامین، توزیع، عرضه و مصرف محصولات سلامت محور (دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی- دارویی، فراورده‌های طبیعی گیاهی و سنتی، مکمل‌های غذایی- دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده‌های غذایی و سایر فراورده‌های سلامت محور) در سطح کشور.

*ایجاد نظام رهگیری و ردیابی محصولات سلامت محور در طول زنجیره تامین این گونه محصولات و ایجاد نظام پایش و کنترل کیفی و کمی محصولات سلامت محور براساس مدل‌های آمایش سرزمینی در کلیه سطوح.

*ایجاد بستر اطلاعاتی لازم جهت مدیریت کلان وضعیت موجودی کشور به منظور برنامه ریزی‌های خرد و کلان بنگاه‌ها و سازمان‌های مختلف.

*فراهم ساختن زیر ساخت‌های اطلاعاتی لازم جهت پیاده سازی سیستم‌های کنترل وضعیت بازار‌های موازی (واردات و غیره) در ارتباط با اقلام سلامت محور.

*ایجاد زیر ساخت‌های اطلاعاتی جهت کنترل وضعیت فراورده‌های سلامت محور از منظر نمونه‌های غیر قانونی و قاچاق در سطح کلان.

*ایجاد امکان حمایت از برند‌های دارای هویت توسط صاحبان آنها.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
این چنین خبرهای مسرتبخش تو این شرایط باعث شادی مردم میشه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: