bazarnews

کد خبر: ۵۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق مطرح کرد:
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت :در این که روابط امریکا با ما ناعادلانه و حتی ظالمانه است و قلدری می کند شکی نیست. منتها او منافع خودش را دنبال می کند. این را هم بگویم در اقتصاد خودمان، مثلا رفتار خودروسازان یا انحصار گران دیگر. با مردم عادلانه و منصفانه است؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: کامران ندری،عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در ارتباط با روابط امریکا با ایران گفت: در این که روابط امریکا با ما ناعادلانه و حتی ظالمانه است و قلدری می کند شکی نیست. منتها او منافع خودش را دنبال می کند. این را هم بگویم در اقتصاد خودمان، مثلا رفتار خودروسازان یا انحصار گران دیگر با مردم عادلانه و منصفانه است؟

وی افزود: من کاری فقط به خودروسازان ندارم. انصاف و عدالت فقط در سایه این به وجود می آید که ما یک حاکمیتی داشته باشیم که رقابت را در داخل تضمین بکند تا انحصارگران نتوانند به مصرف کننده ها زور بگویند.در سطح بین المللی هم چنین چیزی لازم است.این را باید نهادهای بین المللی ایجاد کنند.بعد شما باید بپذیری وارد تعاملات بین المللی شوی. بده بستان است. یعنی شما می بینید کشورهای دیگر هم در مقابل این زورگوی امریکا کاری از دستشان بر نمی آید .

ندری ادامه داد: ما همیشه در اقتصاد می گوییم که باید تصمیم بهینه را در چارچوب قیود واقعی اتخاذ کنید.این که ما تا چه اندازه می توانیم مناسبات بین المللی را تغییر دهیم، تخصص من نیست، ولی در اقتصاد ما باید در چارچوب این قیود که یا از بیرون به ما تحمیل شده یا از داخل با آن مواجهیم بهترین تصمیم ممکن را بگیریم.

 

 

برچسب ها: ندری ، بازارنیوز ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: