bazarnews

کد خبر: ۵۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که در سامانه صرافی‌ها(سنا) منتشر کرده، اعلام نموده که سرمایه اولیه صرافی‌ها در کلانشهرها به ۱۲ میلیارد تومان و سایر شهرها به ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای که در سامانه صرافی‌ها (سنا) منتشر کرده، اعلام نموده که سرمایه اولیه صرافی‌ها در کلانشهرها به ۱۲ میلیارد تومان و سایر شهرها به ۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه صرافی‌ها (سنا)، به استناد تبصره (۲) ماده (۱۱) دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، حداقل سرمایه جهت تاسیس صرافی در شهرهای بزرگ شامل تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز و کرج مبلغ یک‌صد و بیست (۱۲۰) میلیارد ریال و سایر شهرهای کشور مبلغ شصت (۶۰) میلیارد ریال تعیین شده است.

همچنین مقرر گردید صرافی‌های مجاز فعلی، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۱، نسبت به افزایش سرمایه به صورت نقد و تطبیق شرایط خود با سرمایه تعیین‌شده جدید، اقدام نمایند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، بدیهی است در صورت پایان مهلت مقرر و عدم تطبیق شرایط شرکت با الزامات یادشده، تمدید مجوز فعالیت آن صرافی و رسیدگی به سایر درخواست‌های واصله در بانک مرکزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: