bazarnews

کد خبر: ۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
احمد مسجدجامعی از شهرداری تهران درخواست کرد گزارش فنی در خصوص حادثه حریق میدان حسن آباد تهیه و در صحن شورا ارائه شود.

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز یکشنبه شورا با اشاره به حادثه حریق میدان حسن آباد و حساسیتی که افکار عمومی به این حادثه نشان داد، گفت: توجه افکار عمومی نسبت به خاطره جمعی در شهر تهران اتفاق بسیار ارزشمندی است و درخواست می کنم گزارشی فنی از طرف شهرداری در خصوص این حادثه تهیه شود و به سؤالات مطرح شده توسط نمایندگان شورا پاسخ داده شود. اینکه چرا در حالی که دیوار به دیوار این بنا یک ایستگاه بزرگ آتش نشانی است، از این حادثه دیر مطلع شدند و انتظار می رفت سریع تر نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شوند. زمانی که این اتفاق افتاد، دلایل ایجاد این حادثه، اینکه در کنار این بنای تاریخی آتش نشانی وجود دارد اما این ساختمان به سیستم اعلام حریق مجهز نیست، مشخص شود.

وی با تشکر از شهردار تهران که در جریان بازدید از میدان حسن آباد دستور بازسازی سریعتر این بنا را داد، گفت: معاون رئیس جمهور نیز امروز از این بنا بازدید می کند. این بنا تنها بنایی است که به سبک رنسانس ایتالیا در ایران ساخته شده و بسیار محکم است. می بینیم گنبد آهنین بر اثر آتش آب شده اما هنوز این بنای 90-80 ساله پابرجاست.

مسجدجامعی تأکید کرد: بازسازی این بنا به جداره ها خلاصه نشود. قبرستان مهمی در تهران که مشروطه خواهان در آن دفن شده بودند، در این مکان وجود داشته که برای از بین بردن آن کاربری جدیدی تعریف کرده اند. در این میدان مجسمه ملک المتکلمین وجود داشته که سالهاست آن را برداشته اند. میدان حسن آباد بارها نامش تغییر کرده، باید از این ظرفیت های تاریخی استفاده کنیم و یکی از طبقات این بنا را به موزه میدان تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت های جدیدی در احیای این میدان باید پیش بینی شود و تنها به بازسازی جداره ها خلاصه نشود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: