bazarnews

کد خبر: ۵۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران؛
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: شهروندان از اول مردادماه می‌توانند دو مرحله ثبت درخواست و بازدید را بدون مراجعه به شهرداری انجام دهند.

عبدالرضا گلپایگانی در واکنش به طرح الزام شهرداری به اصلاح فرایند صدور پروانه ساخت گفت:هوشمند سازی فرایندی است که از سال گذشته در دستور کار قرار داده بودیم. در بحث تشکیل فرایند آن‌هایی که زمان زیادی به خودش اختصاص می‌داد را آسیب‌شناسی کردیم.

وی ادامه داد: شهروندان از اول مردادماه می‌توانند دو مرحله ثبت درخواست و بازدید را  بدون مراجعه به شهرداری انجام دهند. مرحله تایید نقشه نیز  زمان بسیار طولانی را به خودش اختصاص می‌داد که طی بررسی‌ نزدیک به ۸هزار نقشه تایید نشده فقط ۲۰۰ نقشه به درد بخور استخراج کردیم.

گلپایگانی با بیان اینکه نظارت نظام مهندسی باعث کیفیت نشده است،اظهار کرد:  کنترل نظام مهندسی هیچ اتفاق خاصی در روند ساخت و ساز رقم نمی‌زند و باعث افزایش کیفیت نمی‌شود.

معاون شهرسازی و‌معماری با بیان اینکه از یکم مردادماه ٩٨ سال جاری به نقشه‌ای که تراکم، سطح اشغال و تعداد طبقات‌اش متناسب با طرح تفصیلی نباشد، پروانه نمی‌دهیم،اظهار کرد: بیشترین نارضایتی از ۱۸۸۸مربوط به شهرسازی نیست و مردم از نظافت و نگهداشت شهر ببشترین نارضایتی را دارند.

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه طرح برون سپاری دفاتر خدمات الکترونیک در  دانشگاه علم صنعت در حال تهیه است،گفت: تا پایان سال بحث هوشمند سازی و تکلیف مان را انجام خواهیم داد.

عبدالرضا گلپایگانی همچنین در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهار نظر محمد سالاری عضو شورا درباره وجود امضاهای طلایی در شهرداری تهران گفت:  امضای طلایی در گذشته زیاد بود و الان کاهش دادیم. بررسی‌های ما نشان داده آیتم‌هایی در تشکیل پرونده و کنترل نقشه در مناطقبه محل به چانه زنی بین ارباب رجوع و شهرداری تبدیل شده است.

او در پایان گفت: چانه زنی در راستای جلوگیری از اجرای قانون و اتکا به ابهامات قانونی بوده است ودر سنوات گذشته به بهانه درآمدزایی اینکار انجام می‌شده که جلوی آن را گرفتیم.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: