bazarnews

کد خبر: ۵۵۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
پرونده ویژه رمز ارز‌ها -۲؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:: رمز ارز شکل دیگری از گلد کوئست است که در فضای مجازی فعالیت می‌کند و پشتوانه مالی خاصی ندارد. شاید این روش در ظاهر جذاب باشد، اما در آینده‌ای نه چندان دور باعث ایجاد مشکلات برای فعالین این حوزه خواهد شد.
معصومه آقاپور علیشاهی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز،در ارتباط با فرصت ها و تهدیدهای رمزها برای کشور گفت: اولین جلسه مربوط به این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور ۴ وزیر تشکیل و تهدید‌ها و فرصت‌های این موضوع بررسی شد. این موضوع یک پروژه نوین در دنیاست که برخی از کشور‌ها آن را تحریم کردند و یک سری هم آن را مجاز اعلام کردند. در ایران هم بررسی‌های متفاوتی در رابطه با قیمت برق، ماینرها، تولید بیت کوین‌ها صورت گرفت.

وی با تاکید بر لزوم ورود بانک مرکزی و قوه قضائیه به این موضوع، گفت : باید قوانین لازم برای مدیریت این پدیده، تصویب شود. نباید اجازه دهیم که همه‌گیر شود، زیرا اگر تحت کنترل و شرایط خاص انجام نشود، مشکل زا خواهد بود. اعتقاد من این است در شرایط فعلی برای کشور ما آنقدر که تهدید است و می‌تواند راه‌های خروج سرمایه باشد، فرصت نیست که بخواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم و معاملاتمان را انجام دهیم.

این نماینده مجلس بیت کوین را مانند گلد گوئست،یک روش کلاهبرداری دانست و اظهار داشت: با مطالعاتی که در شش ماه گذشته در باره بیت کوین داشتم، این رمز ارز شکل دیگری از گلد کوئست است که در فضای مجازی فعالیت می‌کند و پشتوانه‌ مالی خاصی ندارد. قرارداد‌هایی است که بین طرفین در فضای مجازی بسته می‌شود. شاید این روش در ظاهر جذاب باشد، اما در آینده‌ای نه چندان دور باعث ایجاد مشکلات برای فعالین این حوزه خواهد شد.

وی افزود:  مادامی که قوانین و بخش قضایی این موضوع مثل عدم اجازه برای همگانی شدن در کشور، جاری نشود، آن هم در بازاری که ما هیچگونه تسلطی به آن نداریم و ابزارهایش هم در اختیار ما نیست، نمی‌توانیم کنترلی بر آن داشته باشیم و نمی‌توانیم امنیت کسانی که به این حوزه ورود می‌کنند را تامین کنیم.

آقاپور در پایان گفت: با این وجود که خیلی‌ها معتقدند ما نباید از این تکنولوژی عقب بیافتیم و باید از آن استفاده کنیم که در این راستا حتی مجوزهایش هم رسما به وزارت صمت داده شده است، اما در شرایط فعلی تهدیدی که از سمت این رمزارز‌ها وجود دارد، خیلی بیشتر از محسناتش است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
سلام اگر بخواهیم بیت کوین را از لحاظ اقتصادی بررسی کنیم مانند امر صادرات است که ارز آوری دارد یعنی فروش برق (که اکثرا تلفات برق را نیز توازن می کند) و تبدیل آن به ارز که با ارز حاصله می توان واردات انجام داد بدون اینکه به دلار نیاز داشته باشیم در ضمن آقای آقا پور در این شش ماه مطالعه بجای بیت کوین درباره شرکت های هرمی مطالعه انجام داده و بیشتر نگران این است که نکنه مردم وضع اقتصادیشان بهتر بشود
اروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
سلام شما که نظر بنده را درج نکردید اگه می دونید اینقدر تعصبی نظرات را انتخاب می کنید این قسمت (نظرات) را حذف کنید خواستم بگم که آقاپور هنوز بیت کوین را درک نکرده و ایشان شش ماه تحقیق دراین مورد را بیهوده انجام داده
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: