bazarnews

کد خبر: ۵۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
راه عبور از محدودیت‌های اپل برای کاربران ایرانی نه دور است، نه ناممکن. در ادامۀ این متن، اول آنچه را گذشت مرور می‌کنیم و بعد، راهکاری را معرفی می‌کنیم که مشکل کاربران ایرانی اپل را حل می‌کند.

اینترپرایز و پریدن برنامه‌ها

بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان ایرانی، بعد از محدودیت‌های جدید اپل برای کاربران ایرانی باز هم به‌سراغ روش اینترپرایز رفتند.

روش اینترپرایز یا گواهی اینترپرایز، همان روشی بود که تا پیش از محدودیت‌های جدید، همۀ کسب‌وکارها برای انتشار برنامه‌هایشان از آن استفاده می‌کردند. اپل به‌دلایل مختلف نظارت بر این گواهی را جدی‌تر کرد و همزمان برنامه‌های ایرانی را از اپ‌استور پاک کرد.

بعد از این اتفاق، برخی تلاش کردند دوباره از گواهی اینترپرایز استفاده کنند. این راهکار محکوم به شکست بود و به‌طور پیاپی کاربران ایرانی اپل را با مشکل مواجه کرد.

راهکارهای جایگزین

علاوه بر استفاده از گواهی اینترپرایز که عملاً فقط باعث دردسر کاربران می‌شود، برخی هم از مقابله به مثل با اپل سخن گفتند. حتی اخیراً موضوع مقابله با محدودیت‌های احتمالی گوگل هم مطرح شده است.

اما هیچ‌یک از این راهکارها، رو به جلو نبود. علاوه بر این، راهکارهای مطرح‌شده، موقتی و ناپایدار بودند و بیش از ۷ میلیون کاربران ایرانی اپل را نادیده می‌گرفتند.

چیزی که مسلّم است این است که ۷ میلیون کاربر، یک مسئلۀ مهم دارند که باید حل شود. پاک کردن صورت‌مسئله و عقب‌نشینی هم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

یک راهکار پایدار و امن

فناوری AD-HOC جایگزین پایدار و امنی است که به محدودیت‌های اخیر پایان داده است. با تکیه بر این فناوری، کاربران مجبور نیستند هر روز اپلیکیشن‌ها را نصب کنند و بعد از غیرفعال‌شدنِ ناگهانی، به مشکل بخورند.

ادهاک یک بستر ارتباطی است که کاربران را در دسته‌های امن کاربری قرار می‌دهد و راه دسترسی به خدمات را برایشان فراهم می‌کند.

ادهاک برخلاف اینترپرایز کارکرد موقتی و محدود ندارد و می‌توان با پرداخت هزینۀ اشتراک گروهی، آن را فعال کرد.

می‌توانم شخصاً ادهاک را استفاده کنم؟

پرداخت هزینۀ اشتراک ادهاک به‌صورت فردی یا گروه‌های کوچک به‌صرفه نیست. ضمن اینکه راه‌اندازی این سرویس، تابع تخصص فنی و برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی است. علاوه بر این، هزینه‌های ادهاک دلاری است و مشکل پرداخت ارزی را هم باید به این‌ها اضافه کرد.

بهره‌برداری از ادهاک برای کسب‌وکارها هم منطقی نیست چرا که یک کار مجزا از مأموریت‌های کاری‌شان محسوب می‌شود. از طرف دیگر، راه‌اندازی ادهاک فقط به‌خاطر یک برنامه، نه اقتصادی است نه معقول.

پس چطور به ادهاک دسترسی پیدا کنم؟

سیبچه تنها بازار دیجیتال آی‌اواس است که این روزها فناوری AD-HOC را به‌خدمت گرفته. کاربران ایرانی اپل می‌توانند از طریق سیبچه به برنامه‌های دلخواه‌شان دسترسی داشته باشند و به‌طور پایدار و بدون محدودیت، به امور روزانه‌شان بپردازند.

کسب‌وکارها هم بدون نیاز به درگیری‌های پرداخت ارزی و ثبت تک‌تک دستگاه کاربران، می‌توانند با بارگذاری برنامه‌های خود در سیبچه، دسترسی به خدمات‌شان را عمومی کنند.

فایدۀ سیبچۀ جدید برای کاربران و کسب‌وکارها

نسخۀ جدید سیبچه بر پایۀ ادهاک، تلاش می‌کند:

  1. نیاز روزمرۀ کاربران را بدون دردسر رفع کند و کار با برنامه‌های مختلف اپل را ممکن کند
  2. ارتباط بین کسب‌وکارها (توسعه‌دهندگان) و کاربران‌شان را حفظ کند

سیبچه معتقد است بهره‌مندی کاربران ایرانی از همۀ قابلیت‌های اپل حق آن‌هاست. هیچ محدودیتی نباید مانع از دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های آی‌اواس شود.

روش سیبچه برای حل مشکل کاربران ایرانی اپل

سیبچه دستگاه کاربران را بر بستر فناوری AD-HOC ثبت می‌کند. طبق یک فرایند خاص، امکان اعمال محدودیت‌های اپل در این روش تا حد بسیار چشم‌گیری کاهش یافته است.

کاربران پس از مشترک‌شدن در سیبچه، به انبوهی از برنامه‌های ایرانی و خارجی دسترسی خواهند داشت؛ بدون اینکه مدام نگران غیرفعال‌شدن برنامه‌ها باشند.

سیبچه با پرداخت هزینۀ ثبت دستگاه کاربران در کلونی‌های پیچیدۀ ادهاک، امکان دسترسی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

هزینۀ ثبت‌نام دستگاه در ادهاک به‌صورت دلاری پرداخت می‌شود اما کاربران ایرانی سیبچه، به‌سادگی و با کارت‌های بانکی عضو شبکۀ شتاب می‌توانند حق‌اشتراک‌شان را بپردازند.

سیبچه به‌طور مداوم بر ثبات دسترسی کاربران و ثبات برنامه‌های ارائه‌شده نظارت می‌کند و به‌روزرسانی برنامه‌ها را به‌اطلاع مشترکان می‌رساند.

اقتصادآنلاین

برچسب ها: اپلیکیشن ، اپل ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: