bazarnews

کد خبر: ۵۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود ١١٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی داریم افزود: واحد‌های صنعتی سهم ۴ میلیارد دلاری در صادرات کشور دارند.
سهم ٤میلیارد دلاری واحد‌های صنعتی در صادرات

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز: محسن صالحی نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت فعالیت شهرک‌های صنعتی توضیح داد: ما حدود ١١٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که براساس آخرین آمار سال گذشته سهم صادرات این واحدها ٤ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: ۸۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری داریم که از این تعداد ۵۰۰ مورد شهرک صنعتی و ۳۱۰ مورد ناحیه صنعتی است، همچنین ۹ منطقه ویژه اقتصادی نیز در کشور داریم.

صالحی‌نیا اضافه کرد: ۹ هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی نیز راکد هستند که امسال برای هزار و ۳۵۰ واحد با هدف برگشت مجدد به چرخه تولید برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ هزار و ۶۵۰ واحد فعال داریم، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد معادل ۴۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ درصد، ۱۰ هزار واحد معادل ۳۰ درصد کل واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز با ظرفیت ۷۰ و بیش از ۷۰ درصد فعالیت می کنند.

وی درباره اشتغال این واحدها بیان کرد: ۸۱۰ هزار نفر در واحدهای فعال و ۱۸۰ هزار نفر در واحد‌های غیر فعال مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی ادامه داد: ۲۱۰ سرمایه گذار خارجی با سرمایه ای بالغ بر دو میلیارد دلار در واحدهای ما سرمایه گذاری کرده اند و ۱۷ هزار نفر نیز در این حوزه مشغول به کار شده اند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۶۰ شرکت مدیریت صادرات ایجاد شده است، گفت: این شرکت ها وظیفه حمایت از صادرات را در قالب تشکل ها دارند.

صالحی نیا با اشاره به ایجاد ۴۶۶ خوشه صنعتی اظهار داشت: این خوشه ها در ۹۷ پروژه متفاوت از جمله زعفران، عسل، فرش و غیره در حال فعالیت است. ۴۰ پروژه هم اکنون در دست اجراست و در سنوات آتی به خوشه های آن اضافه می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی را برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار داده ایم، گفت: این واحدها به شکل کنسرسیوم، خوشه و یا انفرادی در این نمایشگاه ها شرکت می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: