bazarnews

کد خبر: ۵۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
نایب رئیس اتاق ایران و چین مطرح کرد :
نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت: شخصا معتقدم که اتاق بازرگانی خیلی علیه السلام نیست که هرچه گفت درست گفته باشد. ما یک اتاق بازرگانی داریم که ناظرش و چرخاننده‌اش، هم به طور قانونی و رسمی و هم غیر رسمی دولت است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حریری،نایب رئیس اتاق ایران و چین، در چهارمین نشست اقتصادی بازارنیوز،ضمن انتقاد به اتاق بازرگانی، گفت: من در این جلسه نشستم به عنوان نماینده اتاق بازرگانی ننشستم، به عنوان خودم نشستم. شخصا معتقدم که اتاق بازرگانی خیلی علیه السلام نیست که هرچه گفت درست گفته باشد. ما یک اتاق بازرگانی داریم که ناظر و چرخاننده‌اش، هم به طور قانونی و رسمی و هم غیر رسمی دولت است. دست دولت تا آرنج در حلق بخش خصوصی است.

*90 درصد اعضای اتاق، مجبورند عضو باشند/اتاق بازرگانی علیه السلام نیست

وی افزود: در اتاق، آن زمانی ما می توانیم راجع به تشکل ها و نهاد اجتماعی صحبت کنیم که  اجبار بر عضویت در آنجا نباشد. اگر شما می بینی در بخش اتاق بازرگانی  حدود چهل هزار نفر عضور هستن، 90 درصد اینها مجبورند عضو باشند. یعنی شما اگر می خواهی تجارت خارجی کنی، چاره نداری که عضو اتاق بازرگانی بشوی. نهادی به نام اتاق بازرگانی یا اتاق اصناف (نه اینکه فقط بخواهیم اتاق بازرگانی را بگوییم)، الزامات دولتی هستند.

حریری در ادامه گفت: در اتاق اصناف شما مجبوری اگر میخوای دُکانی باز کنی، عضو اتاق اصناف شوی. پس اینها تشکل هایی واقعی نیستند، در نتیجه تعارضات اینها با دولت یک سری تعارض نظری است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: