bazarnews

کد خبر: ۵۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:
سیدحسن حسینی شاهرودی گفت: در حوزه ارز که دو و چند نرخی است فساد زیادی ایجاد شده بنابراین با حذف ارز چند نرخی، می‌توان بساط رانت خواری را برچید.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به برخی تصمیم گیری های عجولانه در حوزه ارزی کشور، گفت: همیشه تاکید شده که قبل از اتخاذ تصمیمات باید تبعات آن مشاهده شود و نباید اقدامی کرده و سپس منتظر تبعات آن یا برخورد با متخلفان بود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گاهی دستگاه ها شرایط تخلف را ایجاد می کنند، افزود: تخلفات و سیاست های غلط بانک مرکزی در گذشته، میراث نامناسبی برای همتی شده است که باید سیاست های اشتباه گذشته توسط این نهاد که به صورت مستقیم و یا با هماهنگی شورای سیاستگذاری اقتصادی دولت اتخاذ شده اصلاح شود.

شفافیتی در نظام تخصیص و توزیع ارز وجود ندارد

وی با یادآوری اینکه هر زمانی که بحث دو نرخی در ارز و کالا مطرح شده فساد و رانت ایجاد و مقدمه‌ای برای سوء استفاده سودجویان شده است، ادامه داد:در حوزه ارز که دو و چند نرخی است فساد زیادی ایجاد شده بنابراین با حذف ارز چند نرخی، می توان بساط رانت خواری را برچید. افراد زیادی در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی به دلیل انجام تخلفات دستگیر شده اند.

 حسینی شاهرودی تاکید کرد: با توجه به اینکه شفافیتی در نظام تخصیص و توزیع ارز وجود ندارد وقوع تخلفات اجتناب ناپذیر است و فساد و رانت ایجاد می شود.

باید برای حذف دو نرخی بودن ارز و کالاها چاره‌ای بیاندیشیم

وی با اشاره به مضرات دو نرخی بودن ارز، افزود: هرچقدر که دستگاه قضایی، نظارتی و امنیتی خوب عمل کنند، اما به دلیل اینکه فاقد یک سیستم پیشرفته هوشمند در نظام تخصیص تا توزیع هستیم، فساد و رانت رخ می‌دهد.

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید برای حذف دو نرخی بودن ارز و کالاها چاره‌ای بیاندیشیم، تصریح کرد: باید به نوع دیگری از مصرف‌کننده و تولیدکننده حمایت شود، چرا که در چرخه فعلی از تولیدکننده و مصرف کننده حمایتی صورت نگرفته است.

برچسب ها: ارز ، دلار ، نرخ ارز ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: