bazarnews

کد خبر: ۵۶۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین مطرح کرد؛
رئیس اتاق ایران و چین: آقای روحانی می آید در تلویزیون، با افتخار می گوید سرمان را در حساب مردم نمی کنیم. مرد حسابی تو را آنجا گذاشتیم سرت را در حساب مردم بکنی. کجای دنیا ناظر به حساب مردم سرک نکشیده؟

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حریری، رئیس اتاق ایران و چین، ریشه غیر شفاف بودن ایرانی ها را تربیت آنها دانست و گفت: شفافیت باید برای همه باشد. اینکه ما آدم های غیر شفافی هستیم چون عادت کردیم، اینطوری تربیت شدیم. عموم شما اگر زن و بچه دار هستید، خانم شما نمی داند چقدر در می آورید. نمی گویید. عموما نمی گویید.

*آقای روحانی! شما را رئیس جمهور کردیم که به حساب مردم سرک بکشی

وی افزود: آقای روحانی می آید در تلویزیون، با افتخار می گوید سرمان را در حساب مردم نمی کنیم. مرد حسابی تو را آنجا گذاشتیم سرت را در حساب مردم بکنی. کجای دنیا ناظر سر تو حساب مردم نکرده است؟ کدام حکومتی سرش را در حساب مردم نکرده که ما با افتخار اعلام می کنیم؟ تراکنش مالی در دنیا بدون ضوابط امکان ندارد.

*در همه جای دنیا باید علت واریز یا دریافت پول را اعلام کنی

شما در هر جای دنیا برو بگو آقا من میخواهم مثلا رقم 5000 دلار، 8000 دلار بریزم تو حساب فلان کس یک فرم جلوی شما میگذارند، اما فقط این نیست که تو داری به چه کسی این پول را می دهی. علتش را هم باید بنویسی که بایت چی من این را  به این آقا می دهم. خرید کردم؟ فروختم؟ 

*چند درصد مردم حساب شخصیشان در سال گردش بالای میلیارد بوده است؟

حریری تصریح کرد: می گویند سر در حساب مردم  نمی کنیم، مردم که پول ندارن بیچاره ها.چند درصد مردم حساب شخصیشان در سال گردش بالای میلیارد بوده است؟ اما برای کسی که فعال اقتصادی است، بالای چند میلیارد بوده است؟

رئیس اتاق ایران و چین گفت:  آن کسی که فعالیت اقتصادی می کند باید فعالیت اقتصادیش را  در حساب بانکی‌ای انجام بدهد که به اداره سازمان امور مالیاتی معرفی کرده و در اظهارنامه‌اش باید برود صورت های بانکی‌اش را ضمیمه کند و بفرستد.

وی افزود: هرکدام از شما اگر بنگاهداری کرده سر سال باید صورتحساب بانکی بگیری، ضمینه اظهار نامه بکنی.بگویی این حساب شماره فلان،در  بانک فلان من. این هم صورتحسابش. پس اینکه  مطابق قانون سر می کنیم در حساب مردم. کجا سر نمی کنیم.

*باید علت واریز مبالغ هنگفت به حسابها مشخص باشد

حریری ادامه داد: منی که یک بنگاه اقتصادی دارم و یک حساب شخصی دارم، حساب شخصی در دنیا برای آن است که تو گوشت بخری، شهریه بچه‌ات را بدهی، گردش مالی‌اش مشخص است که چگونه است. اگر در حساب شخصی من به یکباره چند صد تومان می آید باید معلوم باشد بابت چی آمده است. مثلا این به من ارث رسیده است. معلوم است اظهارنامه مالیات بر ارث هم باید ضمیمه باشد. من ملک فروختم، معلوم است در سامانه ثبت اسناد موجود که ملک شماره فلان، برای حریری بوده، فروخته 100 میلیارد تومان، به حسابش واریز شده است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
احسنت! اول منظورش را برعکس متوجه شده بودم و فکر کردم به نظارت بر حسابهای بانکی معترض است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: