bazarnews

کد خبر: ۵۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
در روزهای گذشته اختلاف‌نظر بین استراماچونی و هیات‌مدیره استقلال و عدم تامین خواسته‌های سرمربی ایتالیایی تیم آبی‌پوش پایتخت باعث شده تا صحبت‌هایی مبنی‌بر جدایی وی از این تیم شنیده شود. نکته جالب اینجا است که این اخبار از ایتالیا مخابره می‌شود، ولی مدیررسانه‌ای و روابط عمومی ‌استقلال واکنشی نشان ندادند!

جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی در سایت خود اعلام کرد که آندره‌آ استراماچونی به‌خاطر برآورده‌نشدن انتظاراتش در زمان نقل و انتقالات و خریدهای تیم، 48 ساعت وقت گرفته تا تصمیم خود را برای رفتن از استقلال اعلام کند. این خبرنگار ایتالیایی همچنین نوشت: علاقه و تمایل زیاد به خرید، هیجان یک چالش جدید، شش پیروزی در دیدارهای دوستانه پیش‌فصل و حالا شک و تردید به ادامه فعالیت؛ آندره‌آ استراماچونی در اندیشه ترک استقلال است، آن هم در شرایطی که تقریبا دو ماه از حضور او در این تیم سپری می‌شود. او 48 ساعت از باشگاه وقت گرفته تا نسبت به ادامه حضور یا رفتن از استقلال تصمیم‌نهایی خود را بگیرد. این مربی به‌دلایل مختلف در پی رفتن از این تیم است. دلیل اول رفتن علی خطیر از استقلال است که نقش زیادی در آوردن او به این تیم داشت. دلیل دوم مربوط به نقل و انتقالات است. تنها دیاباته مهاجم سابق بنونتو به این تیم پیوسته و خرید بازیکنان خارجی دیگر به‌دلایل مختلف منتفی شده است. بازیکنانی چون پوچیارلی (کیه‌وو)، درامه (آتالانتا) و میلیچ، دفاع کروتونه.

واکنش همسر سرمربی

بعد از این خبر همسر استراماچونی با گذاشتن استوری در صفحه اینستاگرام خودش نسبت به خبر دی‌مارتزیو واکنش نشان داد و به نوعی یکبار دیگر خبر استفعای احتمالی همسرش از سرمربیگری استقلال را منتشر کرد. البته که این عکس خیلی زود از صفحه همسر استراماچونی پاک شد.

رسانه دیگر ایتالیایی

بعد از آنکه دی مارتزیو ، روزنامه‌نگار ورزشی صاحب‌نام ایتالیا در سایت خود این خبر را برای نخستین مرتبه درج کرد، توتو مرکاتو نیز آن را بازتاب داد.توتو مرکاتو نوشت: در پی کناره‌گیری معاون باشگاه استقلال که در عدم به خدمت‌گیری 3 بازیکن مورد نظر استراماچونی، تاثیرگذاربوده، شرایط به‌گونه‌ای است که مربی ایتالیایی و تیم ایرانی هر یک راه خود را خواهند رفت. توتومرکاتو مدعی شده با توجه به اتفاقات، امکان زیادی برای ادامه همکاری طرفین نیست و به‌نظر می‌رسد که شرایط به مرحله پایان همکاری نزدیک شده است.

دلایل

سرمربی ایتالیایی استقلال گفته که برای پول به ایران و تیم استقلال نیامده است. (قرارداد این مربی نصف قرارداد وینفرد شفر سرمربی آلمانی و پیشین استقلال است.) او عنوان کرده برای چالش جدید در مربیگری استقلال را انتخاب کرده و می‌خواهد خودش را بیش از گذشته مطرح کند. این مربی ایتالیایی گفته که سه بازیکن را برای پست‌های مختلف در نظر گرفته بوده است. قرار بود «بوکاری درامه» بازیکن سنگالی به ایران بیاید، اما به یک‌باره به این مربی اعلام شد این بازیکن طبق قوانین سازمان لیگ نمی‌تواند در فوتبال ایران بازی کند. استراماچونی در گلایه‌هایش عنوان کرده که حداقل 10 روز با این بازیکن مذاکره شده و چرا در این مدت یک نفر از باشگاه به او نگفت که «بوکاری» نمی‌تواند به استقلال بیاید. وی از بی‌اطلاعی باشگاه در این موضوع اظهار گلایه کرده است. درباره «میلیچ» هم اشتباه و کوتاهی دیگر رخ داد و اقدامات لازم برای حضور این بازیکن در ایران صورت نگرفت. علاوه‌بر مشکلاتی که در بالا اشاره شد، استراماچونی از نبود برخی امکانات اولیه و ابتدایی ناراحت است. همه این مسائل دست به دست هم داد تا او به یک‌باره گلایه‌هایش را تبدیل به تهدید و استعفا کند.

جلسه؟

جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی از جلسه وکیل سرمربی ایتالیایی استقلال با امیرحسین فتحی درباره مشکلات پیش‌آمده درباره حضور این مربی خبر داد.

واکنش باشگاه

اسماعیلی خلیل‌زاده عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال، در خصوص اینکه رسانه‌های خارجی خبر استعفای استراماچونی را منتشر کرده‌اند، گفت: من صبح روز گذشته متوجه شدم که چنین اخباری منتشر شده و به همین دلیل با فتحی صحبت کردم. در صحبت‌هایمان با مدیرعامل باشگاه متوجه شدم اختلافات سلیقه‌ای بین استراماچونی و مدیریت پیش آمده است، از جمله حضور «میلیچ». این اتفاقات باعث ناراحتی سرمربی تیم شده بود، البته بحث‌های جزئی هم شده بود؛ ولی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها این موضوع را بزرگ کرده بودند.وی افزود: شما باید در نظر بگیرید که با این مربی قرارداد داریم و یک مربی نمی‌تواند بگوید چند روز قبل از لیگ استعفا می‌دهم. این موضوع نه شدنی است، نه شدنی خواهد بود. این را هم بگویم که استراماچونی به کارش ادامه می‌دهد. وی که با رادیو تهران گفت‌و‌گو می‌کرد، در خصوص دلایل ناراحتی این مربی گفت: ما مدتی باشگاه را از حواشی دور کردیم، بازیکنان بزرگ آوردیم، مربی خوب آوردیم و یک مقدار حاشیه‌سازها در این اتفاقات نقش دارند. آنها دوست دارند تیم را به حاشیه ببرند، چیزی که می‌بینیم این است که برخی دوستان به نادانی می‌خواهند سرمربی تیم و باشگاه را وارد حواشی کنند ولی ما این اجازه را ندادیم و نخواهیم داد. عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا نیامدن «میلیچ» به بیرون از فرودگاه تقصیر کسی است و به‌نظر می‌رسد این حاشیه از خود باشگاه است، گفت: ما از هفته گذشته کار این بازیکن را پیگیری کردیم، حتی وزارت امورخارجه و مسئولان مرتبط کار خود را انجام دادند، این بازیکن الان در دوبی حضور دارد و 48 ساعت دیگر به تهران بر می‌گردد. وقتی این بازیکن به تهران آمده و ما او را می‌خواهیم مطمئنا حاشیه‌ای نخواهد بود. مطمئنا کسانی که می‌خواهند که از طریق این بازیکن حاشیه درست کنند، نمی‌توانند به هدفشان برسند. چون این بازیکن امروز و فردا به تهران باز خواهد گشت. البته فدراسیون هم برای ما نامه نوشت و کار را پیگیری کرد ولی مسائلی هم هست که به وقتش به آن هم می‌پردازیم. خلیل‌زاده در خصوص اینکه همسر سرمربی استقلال مطلب خبرنگار ایتالیایی را در صفحه خود بازنشر کرده است، گفت: من استوری همسر استراماچونی را ندیدم، ولی رفتن او از استقلال منتفی است، استراماچونی می‌ماند و به کارش ادامه می‌دهد.

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: