bazarnews

کد خبر: ۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کتابفروشان انقلاب برای جذب مخاطب دست به ترفندهای عجیبی می زنند

اخیرا در کشور تعداد کسانی که کتاب می خوانند بسیار کم شده استو خرید و فروش کتاب نیز پایین آمده است و کتابفروشان نیز مجبورند بازدن تخفیف کتاب هایشان را به قیمت پایین تری بفروشند اما در خیابانانقلاب برخی از کتاب فروشان ترفندهای عجیبی را برای فروش کتاب هایشانانجام می دهند با این ترفندهای عجیب باز هم تعداد ناشران کتاب روز به روزکمتر می شود در ادامه ترفند عجیب کتابفروشان انقلاب برای جذب مخاطب را در نیک صالحی بخوانید.

ترفندهای عجیب کتابفروشان انقلاب

ممکن است خرید کتاب برای عده‌ای کار روزانه و برای برخی دیگر جذابیت خاصینداشته باشد؛ در این میان کتاب فروشانی در سراسر نقاط ایران مخصوصاً خیابانانقلاب به چشم می‌خورند که با ترفند‌های عجیبی مثل تخفیف ویژه کتاب باعثخرید بیشتر رهگذران می‌شوند. البته این کار دزدی ادبی یا به اصطلاحی دیگرقاچاق کتاب است که به صنعت نشر ضربه‌ای شدید و جبران ناپذیر وارد می‌کند؛به گونه‌ای که با همین تکنیک و ترفندها، فعالیت بسیاری از ناشران روز به روزکمتر می‌شود و بیشتر شاهد پایین آمدن کرکره مغازه ناشران اصیل و معروف هستیم.

نظام الدین نوری مدیر مسئول انتشارت زهره در خصوص ترفند ناشران و کتاب فروشانبرای جذب مخاطب به خبرنگار ما گفت: مردم از دستفروشان به علت قیمت کم، کتابمی‌خرند. گاهی اوقات فروشندگان با ترفند خود مثل تبلیغ قیمت بالا و تخفیف ویژه،مردم را برای خرید کتاب زیرمیزی گول می‌زنند.


کتابفروشی

ترفندهای عجیب کتابفروشان انقلاب برای جذب مخاطب

نوری با اشاره به اینکه مکان‌های فرهنگی مانند کتاب فروشی‌ها از ترفند طراحیویترین برای جذب افراد استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بنده به عنوان ناشر یامخاطب عام این کار کتاب فروشان را تحسین می‌کنم؛ به نظرم کار عالی برایتبلیغ است. به شرط اینکه کتاب دارای محتوای مناسب و کافی برای مخاطب باشد.

وی افزود: گاهی اوقات در تهران افراد ممکن است به خرید کالایی مانند کتاب نپردازند؛اما در یک شهرستان با طراحی یک ویترین خوب، جذب خرید کتاب پرمحتوا با قیمت مناسب شوند.

نوری در پایان گفت: به عنوان ناشر از صدا و سیما درخواست پخش برنامه‌هایی بامحتوای دورهمی اهالی قلم و مخاطبان در جهت معرفی کتاب را دارم. البته فقطتلاش رسانه‌ها و تلویزیون در این امر کافی نیست؛ همه باید با همت لازم درجهت افزایش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در تلاش باشیم تا اوضاع بهتری پیش روی ما باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: