bazarnews

کد خبر: ۵۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
شریعت نژاد گفت: خرید گندم تولید داخل نسبت به سال گذشته کمتر شده، ولی این که ما فقط تا دو ماه آینده گندم داریم، دروغ محض است.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: شمس اله شریعت نژاد، دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، از اظهارات افرادی که میزان گندم موجود در کشور را فقط تا دو ماه آینده اعلام کردند،انتقاد کرد و گفت: این افراد با قصد خاص به دنبال گمراه کردن مردم هستند. این اظهر المن الشمس است که ما گندم برای کشور داریم. پس این همه گندمی که خریداری شده برای چیست؟

این نماینده مجلس درباره میزان خرید تضمینی نسبت سال گذشته نیز گفت: خرید گندم تولید داخل نسبت به سال گذشته کمتر شده، ولی این که ما فقط تا دو ماه آینده گندم داریم، دروغ محض است.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تولید داخل، ما نیاز به واردات گندم داریم یا خیر گفت: فعلا چیزی کامل مشخص نیست. باید خرید گندم از گندم کاران داخلی تکمیل شود تا بعد بتوانیم در اینباره اظهار نظر کنیم.

شریعت نژاد درباره فعالیت مخرب دلالان در استان‌های مختلف کشور از جمله خوزستان و گلستان که اصلی‌ترین تولید کنندگان گندم کشور هستند از طریق خرید گندم با قیمت بالاتر از قیمت تضمینی دولت، گفت: ممکن است چنین اتفاقی افتاده باشد. اما باید توجه کنیم آیا این‌ها گندم را برای صادرات خریده اند یا برای تولید داخل. اگر گندم برای صادرات می‌خواهند اینرکار خیانت است و باید پیگیری شود. اما اگر برای تولید داخل باشد، چه دولت بخرد، چه دلال، این گندم در داخل کشور و برای مصرف داخلی است.

وی در پایان گفت که این دلالان گا‌ها گندم را بالاتر از قیمت تضمینی برای شرکت‌ها و جا‌های دیگر خریداری می‌کنند که مصرف آن‌ها به عنوان مواد اولیه است.
 
گفتنی است برخی خبر ها حاکی از آن بود که گندم خریداری شده توسط دولت، تحت عنوان خرید تضمینی، فقط تا دو ماه آینده پاسخگوی نیاز کشور است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: