bazarnews

کد خبر: ۵۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:
غلامحسین شافعی گفت: دولت باید به دنبال اصلاح ساختار‌های هزینه‌های خود باشد و ایجاد تعادل در درآمد‌ها و هزینه‌های دولت بدون چابک سازی ساختار و رعایت انضباط مالی محقق نخواهد شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و  کشاورزی ایران با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه صنعت و تولید کشور تاکید کرد: باید فکری به حال صنعت کشور کرد چرا که این بخش ازاقتصاد دچار آفت مونتاژ کاری شده که یک آفت بسیار قدیمی است و نوآوری را به شدت مورد تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: متأسفانه با وجود تأکیدات بسیار در زمان های مختلف بر اهمیت تولید اما همچنان صنعت ایران یک صنعت مونتاژ کار بوده و همچنین بخش تولید نیز از طرفی دیگر درگیر مونتاژ و نارسایی است.

شافعی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور وارث تولید و صنعتی نارس هستیم که اگر برای آن چاره ای اساسی اندیشیده نشود می تواند بر عمق مشکلات موجود از جمله بیکاری و ارز بری تولید افزوده و تقاضای کاذب ارزی جهت واردات مواد اولیه و کالای سرمایه ای ایجاد نماید..

به گفته رییس اتاق ایران، نارس بودن بخش تولید باعث ارزبری بالا، تقاضای کاذب ارز و واردات کالاهای سرمایه خواهد شد.

او خواستار بازنگری و اصلاح در روش های بودجه ریزی شد و تاکید کرد: دولت باید به دنبال اصلاح ساختارهای هزینه های خود باشد و ایجاد تعادل در درآمدها و هزینه‌های دولت بدون چابک سازی ساختار و رعایت انضباط مالی محقق نخواهد شد.

شافعی همچنین خاطرنشان کرد: خواهان آن هستیم که با توجه به شرایط جنگی موجود، اجرای برخی از قوانین از جمله چک برگشتی و ذی نفع واحد، تنها برای بخش تولید و صادرات برای یک سال متوقف شود تا از شرایط کنونی عبور کنیم.

او اضافه کرد: البته مذاکراتی را با رییس مجلس، وزیر صمت و رییس کمیسیون صنایع مجلس داشتیم تا اجرای برخی قوانین برای مدتی برای بخش خصوصی فریز شود.

وی به کاهش فروش نفت از سوی دولت اشاره و تصریح کرد: پیش بینی می شود که کسری بودجه امسال به 150هزار میلیارد تومان برسد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: واگذاری اموال دولت به نام خصوصی سازی و برای جبران کسری بودجه، زیان بارترین روش خصوصی سازی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: