bazarnews

کد خبر: ۵۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:
سید احسن علوی گفت: به نظر من شیوه کنونی تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک رویکرد نامطلوبی است، از این رو ساز وکار تعیین تعرفه مشاوران مسکن باید تغییر کند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید احسن علوی در واکنش به موضوعات مطرح شده از سوی مسئولان اتحادیه مشاوران املاک درباره احتمال افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران، گفت: قطعا موضوع افزایش تعرفه مشاوران املاک به صلاح نیست و موضوع حقوق مشاوران باید در بستر دیگری پیگیری شود.

ایجاد تنش های جدید، بازارهای مسکن را بار دیگر دچار التهاب می کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن بعد از حدود دو سال تلاطم و تنش، به ثبات و آرامشی رسیده و قیمت ها در مسیر کاهشی قرار دارد، حال قطعا ایجاد یک تنش جدید، بار دیگر این بازار را دچار التهاب خواهد کرد.

افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش فشار مالی و اقتصادی بر خانوارها می شود

افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش فشار مالی و اقتصادی بر خانوارها می شود، زیرا در شرایط کنونی مردم توان خرید مسکن را ندارند، حال با افزایش حق کمیسیون، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند

وی تصریح کرد: افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش فشار مالی و اقتصادی بر خانوارها می شود، زیرا در شرایط کنونی مردم توان خرید مسکن را ندارند، حال با افزایش حق کمیسیون، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

ساز وکار تعیین تعرفه مشاوران مسکن باید تغییر کند

علوی ادامه داد: به نظر من شیوه کنونی تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک رویکرد نامطلوبی است و  ساز وکار تعیین تعرفه مشاوران مسکن باید تغییر کند.

وی گفت: از طرف دیگر وقتی مشاوران املاک از کل مبلغ فروش ساختمان، درصدی را به عنوان حق مشاوره دریافت می کنند، آن وقت طبیعی است که مشاوران از قیمت های پیشنهادی بالاتر استقبال می کنند و این مسئله خود می تواند یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما در نشست های مکرر با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های مربوطه، موضوع تغییر ساز وکار تعیین تعرفه مشاوران مسکن را مطرح کرده ایم و قطعا این مسئله باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: