bazarnews

کد خبر: ۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
سوالی که ذهن همه را مشغول کرده است این است که نجفی شهردار سابق تهران چه زمانی آزاد می شود؟

محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران همسر دومش را به قتل رسانده است و سپس بهاین کار اعتراف کرده است و به قصاص محکوم شد و وکیل و خانواده نجفی توانستند ازخانواده میترا استاد رضایت بگیرند اخیرا نیز برادر میترا استاد اعلام کرده است که نجفیرا بخشیده اند بعد از این ماجرا اکنون سوالی که ذهن مردم را درگیر کرده است این استکه آیا نجفی هنوز در زندان است یا خیر و اگر هنوز آزاد نشده است تا کی در زندان می مانددر ادامه زمان آزاد شدن نجفی از زندان را در نیک صالحی بخوانید.

زمان آزاد شدن محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران از زندان

با گذشت اولیای دم میترا استاد، خطر قصاص از سر محمدعلی نجفی گذشتو حالا سئوال اصلی این است که چه زمانی او از زندان آزاد می شود.

اولیای دم میترا استاد، از قصاص گذشت کردندو هم اکنون، با منتفی شدن اعدام محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران،سئوال اصلی اینجا شکل می گیرد که از جنبه عمومی جرم، آیا نجفی بازهم مجازات خواهد شد یا او به زودی از زندان خلاصی می یابد.

جزئیاتی از آزاد شدن محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران از زندان

وکیل محمدعلی نجفی می‌گوید عرف قضایی اقتضا می‌کند به دلیل گذشتاولیای دم، متهم به قتل، با قرار تامین مناسب از زندان آزاد شود. به گفتهحمیدرضا گودرزی، دادگاه می‌تواند با فک قرار بازداشت موقت متهم به قتل، او را با قرار دیگری، از زندان آزاد کند.

محمدعلی نجفی شهردار

محمدعلی نجفی

او با بیان اینکه عرف قضایی می پذیرد متهم آزاد شود، گفت: بازداشت موقتبرای مجازات قصاص است. الان چون قصاص منتفی شده است، عرف قضاییمی پذیرد در راستای مساعدت به حال متهم، قرار بازداشت موقت را فک کردهو با تبدیل آن به قرار دیگر، مقدمات آزادی ایشان را فراهم کند. امیدواریم ایناتفاق بیفتد. از لحاظ شکلی، چون دادگاه در پرونده رای صادر کرده است، وروددر مسایل ماهوی نمی کند و پرونده را برای نقض رای به دیوان عالی کشور می فرستد.

این وکیل دادگستری توضیح داد: ماندن قاتل در زندان به دلیل بیم تجری بیشتر دربارهافرادی مطرح است که سابقه شرارت دارند یا شخصیت نامناسب دارند یا وضع روحیشان طوری است که بیم آن می رود در صورت آزادی مرتکب قتل شوند. یا جرمی کهواقع شده است، باعث اخلال در نظم عمومی شده باشد. موکل ما مصداق هیچ یکاز اینها نیست. اگر زمانی دادگاه خواست از نظر ماده ۶۱۲ وارد مبحث عمومی جرمشود، این دفاعیات را خواهیم داشت. دادگاه ممکن است جلسه بگذارد و در اینباره رای مجدد بدهد که ما هم دفاعیات خود را طرح خواهیم کرد.

برچسب ها: نجفی ، قتل ، زندان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: