bazarnews

کد خبر: ۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
طرح ارومیه 2020 که سالهاست که از سوی مدیران شهری برای معرفی این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری برای مردم وعده داده شده بود، طرحی که به ظاهر آن را آب برده است.

ارومیه به عنوان مرکز شمال‌غربی‌ترین استان کشور ایران در موقعیتی ایده‌آل برای گردشگری، تجارت و رونق اقتصاد قرار گرفته است. در حالی ارومیه از این موقعیت برخوردار است که هیچ سودی از آن نداشته و عمدتا در شاخص ارزیابی‌ها به خصوص گردشگری در رتبه‌های پایین جدول به سر می‌برد.

طی چند سال گذشته طرحی به نام ارومیه 2020 از سوی مجموعه مدیریت شهری(شورای شهر و شهرداری) در جهت توسعه و رونق گردشگری و اقتصاد ارائه شد ولی متاسفانه این طرح سوژه‌ای برای پُز مسئولان تبدیل شده و از آن تنها برای بزرگ کردن اسامی بهره برده شد و هیچ ثمری برای مردم و کلانشهر ارومیه نداشته است.

شهردار ارومیه از ارومیه 2020 به عنوان شهری ایده‌آل برای گردشگری یاد می‌کند، اما در این مبحث سوالی مطرح می‌شود که با کدام امکانات و طرح‌‎های ایجاد شده ارومیه به شهری گردشگری تبدیل می‌شود؟ با تفرجگاه بندی که به یک قلیان سرای بزرگ تبدیل شده یا با دنیای بازی تعطیل شده در بلوار والفجر؟

مسئولان مجموعه مدیریت شهری باید بدانند که ارومیه با حرف زدن و سخنرانی به شهر گردشگری و توریستی تبدیل نمی‌شود! آقایان به اصطلاح مسئول بدانید که مردم دیگر هیچ باوری به شعارها، وعده‌ها و سخنرانی‌های بیهوده نداشته و هیچ بهایی به آن نمی‌دهند، بلکه مردم عمل‌گرا شده‌اند و نظر خود را در کارهای مثبت مسئولان می‌بینند، پس باید مطلع باشید که مردم خواستار اتمام یافتن پروژه‌هایی همچون شهربازی دهکده چی‌چست که وعده‌های افتتاح آن از تعداد انگشتان دو دست بالا رفته و همچنین اتمام پروژه تقاطه غیرهمسطح آذربایجان هستند.

حالا که در اواخر مرداد ماه سال 1398 تنها 5 ماه با رسیدن به سال 2020 قرار داریم، چگونه می‌توان در میان این همه کمی و کاستی از شهر ایده‌آل گردشگری سخن به زبان آورد؟ وقتی مردم یک شهر از ترافیک فوق سنگین خیابان‌‌ها ناله می‌کنند و از سوی دیگر هر روز زباله‌های انباشته را در کوچه پس کوچه‌ها را می‌بینند، چگونه به فکر ارومیه 2020 باشند؟

حال در آستانه رسیدن به موعد زمانی ارومیه 2020 بر اساس نظر کارشناسان هیچ گام مثبتی در راستای تحقق آن برداشته نشده است، لذا امیدواریم مورد سخره دیگر شهرها قرار نگیریم.

برچسب ها: ارومیه ، گردشگری ، شهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: