bazarnews

کد خبر: ۵۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: در این سال‌ها به زیرساخت‌های حساس در صنعت دارو توجه نکرده‌ایم به طور مثال در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت دارو، قطع برق است.

مهرداد علیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت‌های برق به اندازه نیازمان رشد نکرده است بنابراین برخی واحدهای صنعتی داروسازی این روزها دچار قطع برق هستند.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدکننده دارو باید برق خود را دریافت کنند، اگر می‌خواهیم برقی را قطع کنیم به طورمثال می‌توان برق برخی اماکن دیگر مانند بازارهای تجاری و فروشگاهها ر ا قطع کرد، این تصمیماتی است که در کلان باید گرفته شود.

جریمه های مضاعف برای صنایع دارویی

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در ادامه به بدهی‌های بانکی صنایع دارویی اشاره کرد و گفت: شرکتهای دارویی که بدهی بانکی دارند، در  سررسید، غیر از سود، جریمه نیز به آن‌ها تعلق میگیرد به طورمثال اگر سود وام بانکی ۲۴ درصد است اگر شرکتی نتواند بدهی خود را در سررسید پرداخت کند، ۶ درصد هم جریمه به او تعلق می‌گیرد و اگر شرکت داروییی برق به اندازه نیازمان رشد نکرده است بنابراین برخی واحدهای صنعتی داروسازی این روزها دچار قطع برق هستند نتواند بدهی خود را پرداخت کند جریمه نسبت به روز، مضاعف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه اکنون طرحی دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده تا از این پرداختهای مضاعف جریمه جلوگیری شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

علیمیان ادامه داد: وام بانکی باید دارای یک سود و یک جریمه بدهکار باشد نه اینکه دوباره روی آن جریمه اضافه شود و جریمه مرکب بپردازد. اگر این تسهیلات برای صنایع دارویی لحاظ شود آنگاه بدهی‌های بانکی بر مبنای منطقی خواهد بود.

 

 

تقلب در پی اخلال در زنجیره تامین دارو
رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: هنگامی که زنجیره تامین دارو دچار اشکال شود و بازار سیاه و بازار حاشیه‌ای به وجود بیاید هیچ اطمینانی نیست که داروی تقلبی در آن وجود نداشته باشد.

علیمیان تاکید کرد: دارویی که در داروخانه عرضه می‌شود تحت کنترل و نظارت است اما خرید دارو از بازار آزاد، آن را دچار چالش و حاشیه می‌کند به طور مثال هنگامی که مردم برای تهیه دارو به بازار ناصرخسرو مراجعه می‌کنند، آنجا هر اتفاقی ممکن است بیفتد چون کسی نظارتی بر آنجا ندارد.

برچسب ها: دارو ، برق ، داروسازی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: