bazarnews

کد خبر: ۵۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
بازار سهام در هفته پایانی مرداد ماه سال جاری با رشد قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از چهار هزار واحد افزایش یافت و در کانال ۲۶۶ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در هفته پایانی مرداد ماه سال جاری با رشد قیمت سهام گروه‌های مختلف ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری بیش از چهار هزار واحد افزایش یافت و در کانال تاریخی ۲۶۶ هزار واحدی قرار گرفت.

رشد ۴۷۰۰ واحدی شاخص در هفته پایانی مرداد

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری خود نوسانی ظاهر شد.

بازار سهام در اولین روز کاری این هفته خود، در دقایق ابتدایی شروعی متعادل و مثبت اما کم حجم را به ثبت رساند اما رفته رفته با افت تقاضا، کلیت بازار روند اصلاحی به خود گرفت و شاخص کل که توانسته بود وارد کانال ۲۶۲ هزار واحدی شود در نهایت به جایگاه اولیه خود بازگشت.

برترین گروه‌ صنعتی در بازار روز شنبه گروه خودرویی بود که ارزش معاملات آن به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان رسید. گروه خودرو و قطعات، با بیشترین توجهات از سوی سهامداران حقیقی همراه شدند، به طوری که اکثر نمادهای این گروه در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند و موجی از تقاضا در کلیت روند معاملاتی این گروه شکل گرفته بود.

حتما بخوانید :  رکوردزنی شاخص بورس به ٣٠٠ هزار واحد دور از انتظار نیست

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۰۱ درصدی، تنها ۱۴ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۶۱ هزار واحدی باقی ماند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران بالاخره منفی شد.

نگرانی از رکود اقتصادی و کاهش قیمت‌های جهانی باعث افزایش فشار فروش در نمادهای فلزی، شیمیایی و پالایشی شده است.

به نظر می‌رسد برای دوری از این ریسک بازار به خرید سهامی روی آورده که از ریسک قیمت‌های جهانی مصون باشد. صنایع شوینده، تایرسازی، دارو، غذایی، کشاورزی و سیمانی از این دست صنابع هستند.

شاخص کل بورس که روند صعودی کندی را در پیش گرفته بود، بالاخره در این روز از رشد باز ماند و با بازدهی منفی مواجه شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۰٫۱۶ درصدی، ۴۱۳ واحد کاهش یافت و در کانال ۲۶۰ هزار واحدی باقی ماند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران به روند صعودی خود بازگشت.

بازار سهام که روز قبل از رشد باز ماند و با بازدهی منفی مواجه شد، در این روز همزمان با عرضه اولیه سهام «فسازان» روند صعودی به خود گرفت.

روز دوشنبه عرضه‌اولیه ۲۰ درصد از سرمایه شرکت غلتک سازان با نماد «فسازان» در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه، سهم فسازان در قیمت ۸۴۰ تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر ۱۱۷ سهم در این قیمت (معادل نقدینگی ۹۸ هزار تومان) تعلق گرفت.

حتما بخوانید :  ریسک بازار جهانی، آرایش بورس‌بازان را دستخوش چه تغییراتی کرد؟

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۷۵ درصدی، حدود دو هزار واحد افزایش یافت و در کانال ۲۶۲ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

شاخص بازار سهام در چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه به بیش از ۲۶۶ هزار واحد رسید. میزان رشد شاخص در این روز ۱٫۲۱ درصد بود. میزان رشد در فرابورس نیز ۱٫۲۷ درصد بوده است. شاخص فرابورس نیز به ۳۵۷۹ واحد رسید.

در بازار روز چهارشنبه، پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی انتشارات و چاپ ، اطلاعات و ارتباطات و سایر معادن بود. همچنین برترین گروه‌های صنعتی نیز خودرو ، شیمیایی و فلزات اساسی بود.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با رشد ۴۷۳۶ واحدی معادل ۱٫۸ درصد از ۲۶۱ هزار و ۳۹۱ واحد به ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ واحد افزایش یافت.

برچسب ها: رشد ، واحد ، شاخص
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: