bazarnews

کد خبر: ۵۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
فرودگاه مکانی با امکانات گسترده برای حمل و نقل هوایی می باشد. به طور معمول می توان گفت تمامی فرودگاه های جهان از امکاناتی برای تعمیر و نگهداری هواپیما، یک برج کنترل، پایانه مسافری و باری و چندین باند فرود تشکیل شده اند. امکانات فرودگاه ها نسبت به اندازه و پیشرفته بودن بسیار متفاوت می باشد. که خود در جلب مسافر و توان جابه جایی هر چه بیشتر مسافر و بار تاثیر بسزایی دارد.

امروزه افراد زیادی برای اهداف مختلف تفریحی، تجاری و پزشکی و یا علل متعدد دیگر از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می کنند. این سیستم حمل و نقل به دلیل پیشرفت های روزافزون خود در حیطه های مختلف از جمله راحتی صندلی ها و ارائه ی خدمات متنوع توانسته تا نظر مسافران بیشتری را به خود جلب کند؛ و آن ها را راضی کند که میزان هزینه ای که برای بلیط هواپیما می پردازند در مقایسه با خدماتی که دریافت می کنند منصفانه و مناسب است.

در این میان دولت کشور ها، توجه بسیار بیشتری به این مسئله کرده و همواره کوشیده اند تا همه چیز را برای مسافران در بهترین حالت خود فراهم کنند.از اولین لحظه شروع تا پایان سفر، و توانسته اند با این کار میزان سفر به ویژه با هواپیما را دوبرابر کنند. یکی از بهترین امکانات، پیشرفته کردن فرودگاه ها می باشد، که در این مقاله سعی داریم تا شما را با فرودگاه هایی که نسبت به سایر فرودگاه ها در سرتاسر جهان تراکم جمعیت بیشتری را تجربه می کنند آشنا کنیم پس تا پایان مقاله پرترددترین فرودگاه های دنیا ما را همراهی کنید .

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا /  Hartsfield–Jackson Atlanta Airport

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا که در قسمت جنوب شرقی این کشور قرار دارد، در واقع قطب صنعتی ان محسوب می شود. این فرودگاه که از سال 1925 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است، اکنون 63 هزار فرصت شغلی برای مردم جورجیا فراهم کرده است. این فرودگاه عظیم با ثبت رکورد 104 میلیون مسافر توانسته است تا رتبه ی اول را در این لیست از آن خود کند. این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب های صنعتی جهان معرفی کرده اند چرا که معادل 34 میلیارد دلار برای شهر آتلانتا درآمد ایجاد کرده است. این فرودگاه به 70 مقصد بین المللی برای 150 شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی خدمات ارائه می کند.

فرودگاه پکن /  Beijing Capital International Airport

دومین فرودگاه پرتراکم جهان را می توان به فرودگاه بین الملی پکن که در نزدیکی پایتخت کشور چین یعنی پکن قرار دارد اختصاص داد. این فرودگاه 95 میلیون مسافر را در خود جای می دهد. این فرودگاه که در سال 1958 تاسیس شده است همواره سیاست تغییر و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار داده است و توانسته تا اکنون به عنوان یکی از مهم ترین، پرانرژی ترین و بزرگ ترین قطب های حمل و نقل دنیا تبدیل شود. این فرودگاه از زمان تاسیس خود تغییرات زیادی را متحمل شده و گسترش پیدا کرده است.

هم چنین این فرودگاه تنها فرودگاه آسیایی است که دارای سه باند فرود، سه پایانه و دو برج مراقبت است. این فرودگاه عظیم فرصت های شغلی فراوان مرتبطی با خود را برای 6 درصد از مردم پکن فراهم کرده است. این فرودگاه به 244 شهر از 54 کشور جهان پرواز دارد و با 94 شرکت هواپیمایی در همکاری می باشد.

فرودگاه دبی  /  Dubai International Airport

این فرودگاه که در سال 1959 با باند شن و ماسه ای 1800 متری خود شروع به کار کرد به دستور حاکم وقت دبی یعنی شیخ سعید بن راشد آل مکتوم ساخته شده است. این فرودگاه که در شهر دبی در کشور امارات قرار گرفته است در نزدیکی خلیج فارس ساخته شده است و توانسته تا 88 میلیون مسافر را جابه جا کند و رتبه ی سوم این لیست را به خود اختصاص دهد.

همچنین این فرودگاه که از زمان شروع فعالیت خود در حال گسترش و ساخت بوده است رکورد بیشترین پرواز هواپیمای ایرباس 380a را از Hن خود کرده است. چرا که بیشترین تعداد ایرباسA380 در اختیار هواپیمایی امارات، ایرلاین اصلی کشور امارات قرار دارد و قطب اصلی آن این فرودگاه می باشد.  این فرودگاه از زمان تاسیس تاکنون با رشد سالانه 13 درصدی تعداد مسافر روبرو بوده است. هم اکنون این فرودگاه به 240 مقصد توسط 140 ایرلاین در 6 قاره جهان خدمات ارائه می کند. 

فرودگاه هاندا ژاپن /  Haneda Airport

چهارمین فرودگاه شلوغ جهان و سومین فرودگاه شلوغ آسیا پس از پکن و دبی در شهر توکیو کشور ژاپن قرار دارد. این فرودگاه که در سال 1931 ساخته شده و دارای 3 ترمینال است در سال 2017 توانست میزبان 85 میلیون مسافر باشد و این رتبه در لیست را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه با نام فرودگاه بین المللی توکیو نیز شناخته می شود.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی  /   Indira Gandhi International Airport

فرودگاه بین المللی دهلی یا همان فرودگاه ایندیرا گاندی با جابه جایی 69.8 میلیون مسافر جز پرتررد ترین فرودگاه های جهان قرار گرفته است. همچنین از نظر ترافیک باری و مسافر شلوغ ترین فرودگاه کشور هند می باشد. این فرودگاه بزرگ در فاصله 16 کیلومتری از مرکز شهر دهلی نو و 15 کیلومتری از جنوب غربی ایستگاه راه آهن این شهر قرار دارد.

فرودگاه لس انجلس /   Los Angeles International Airport

فرودگاه لس انجلس که در سال 1928 ساخته شد به عنوان بزرگ ترین فرودگاه بین المللی غرب آمریکا در نظر گرفته می شود. این فرودگاه در واقع دروازه ای برای مسافران به سوی آمریکای لاتین و آسیا است. این فرودگاه که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار دارد با جا به جایی 84 میلیون و 500 هزار نفر یعنی 500 هزار نفر کمتر از فرودگاه هاندا در رتبه ی پنجم این لیست قرار گرفته است اما بزرگ ترین فرودگاه در کناره ی اقیانوس آرام به شمار می رود.

این فرودگاه توانسته است تا به 85 مقصد بین المللی و 101 مقصد داخلی پرواز داشته باشد. بیشترین خروجی و ورودی هواپیماها از این فرودگاه متعلق به دو شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز و آمریکن ایگل است.

فرودگاه اوهر شیکاگو  /  O'Hare International Airport

ششمین رتبه ی این لیست نیز به فرودگاهی از ایلات متحده تعلق می گیرد. این فرودگاه در سال 1926 در ایالت ایلینویز ساخته شد و در سال 1944 اقدام به بازسازی آن صورت پذیرفت. این فرودگاه که توانسته تا رکورد انتقال 79 میلیون و 800 هزار نفر را ثبت کند رتبه ی ششم این لیست را در اختیار گرفته است. از این فرودگاه می توانید به 217 مقصد در سرتاسر جهان سفر کنید.

فرودگاه هیترو لندن   /     Heathrow Airport

و بالاخره نامی از فرودگاه های اروپایی نیز درون این لیست دیده شد. اروپا که در سال های اخیر نتوانسته تا در زمینه ی حمل و نقل هوایی سری میان سرها نشان بدهد جایگاه خود را به رقبای آسیایی داده است و اکنون در مقام هفتم این لیست قرار گرفته است. این فرودگاه که در سال 1929 ساخته شد در سال 1966 نام هیترو را بر خود گرفت و توانست تا رکورد جابجایی 78 میلیون مسافر را به نام خود ثبت کند، که 93 درصد مسافران بین المللی بودند و تنها 7 درصد آن ها، مسافران داخلی انگلیس بوده اند. این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه لندن و اروپا محسوب می شود. و به 180 شهر در 85 کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

برچسب ها: فرودگاه ، دنیا ، شلوغ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: