bazarnews

کد خبر: ۵۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
در هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان مطرح شد؛
وزیر بهداشت درباره مبارزه با مافیای دارو نیز اظهار داشت: اگر وزیر به خود نارنجک می ‌بندد و می‌رود زیر تانک مافیا، برای این است که به داروسازان مملکت آسیب نرسد. وجود داروهای تقلبی و جعلی و تاریخ گذشته، توسط داروسازان نیست.افرادی از بیرون این حرفه هستند. اجازه نمی دهم عزت و پاکیزگی همکاران داروسازم مخدوش شود.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: وزیر بهداشت در هجدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان گفت: اگر داروسازان نبودند نظام سلامت تعطیل بود.
دنیا از همت داروسازان ما حیرت کرده است
وی افزود: بعد از انقلاب،با وجود رفتن شرکت های چندملیتی که تا زمانی که بودند ما ۲۵ درصد نیاز داخل را تولید می‌کردیم، با توسعه صنعت داخل به بی نیازی از واردات و حرکت به خودکفایی رسیدیم. در شرایط موجود که دچار تحریم های ضد بشریت دارو توسط امریکاهستیم ، دنیا از همت داروسازان ایران و تولید کنندگان حیرت کرده است.

اقتصاد دارو، آشفته ترین اقتصاد بخش سلامت کشور است


نمکی گفت: در طول دوران کار،هرگز تقاضای کار خصوصی نکردم ولی به شدت حامی بخش خصوصی‌ هستم. اقتصاد دارو اشفته ترین اقتصاد بخش سلامت کشور است.ما به شدت لگد مال واردات بی رویه شدیم. داروسازی چه در تولید و توزیع دچار گرفتاری است و تنها بخشی که سود معقول برده ،بخش واردات است.

اولین بار است که یک وزیر می خواهد ماهی یک بار با توزیع کنندگان و تولیدکنندگان دارو دیدار داشته باشد


وی افزود: اولین تقاضایم این است که انچه از وزیر خودتان می‌خواهید بیان کنید.اولین بار است که یک وزیر میخواهد ماهی یک بار با تولید کنندگان و توزیع کنندگان دارو دیدار داشته باشد.

نمکی از هزینه های واردات صحبت کرد و اظهار داشت: ۱٫۳میلیارد دلار برای ۳ درصد واردات هزینه میکنیم که بسیار زیاد است.وقتی ۶۷ درصد مواد اولیه را با ۱۳۰ میلیون دلار میتوانیم تولید کنیم،دقیقا متوجهم که به کجا میریم. اگر همین منوال ادامه پیدا کند ما در آینده بیش از ۴۰ میلیارد دلار باید واردات کنیم. ۱٫۲ درصد از GDP صرف دارو می‌شود که این رقم بین ۰٫۶ تا ۰٫۷ دهم است در دنیا. نمی شود با راهکار های گذشته داروسازی آینده را اداره کرد.

برای دفاع از داروسازان، نارنجک به خودم بستم و زیر تانک مافیای دارو رفتم


وی درباره مبارزه با مافیای دارو نیز اظهار داشت: اگر وزیر به خود نارنجک می ‌بندد و می‌رود زیر تانک مافیا، برای این است که به داروسازان مملکت آسیب نرسد. وجود داروهای تقلبی و جعلی و تاریخ گذشته، توسط داروسازان نیست.افرادی از بیرون این حرفه هستند. اجازه نمی دهم عزت و پاکیزگی همکاران داروسازم مخدوش شود. مثل کوه جلوی فساد و بیزینس خارج از این حرفه ایستاده ایم. می‌دانیم ک نیاز به واردات است و این منطقی است.
سازمان غذا و دارو، ترمز داروسازان بود
سازمان غذا و دارو ترمز داروسازان بود،همکاری اوردم که به پاکدستی و شرافت و انسانیت این فرد ایمان داشتم.به او گفتم گره ها را از پای داروسازان باز کنید و آنها را از داروفروشی نجات دهید.حق ندارید پارتی بازی کنید و گره به گره اضافه کنید و مردم را معطل بروکراسی کنید. اتاق فکری تشکیل شده که بر علیه من مطلب جور می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: