bazarnews

کد خبر: ۵۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
پوشش زنده نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا:
سخنگوی دستگاه قضا: ما معتقدیم توضیحات دولت در شفاف شدن پرونده تاثیر دارد. ما از توضیحات مکتوب دولت و رئیس جمهور استقبال می‌کنیم و باید مستنداتشان را به دادگاه ارائه دهند، اما داوری را  به  دادگاه بسپاریم و پیش داوری نکنیم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: اسماعیلی،درباره پرونده دو نماینده مجلس در اخلال در بازار خودرو گفت: برای این پرونده اولا رای صادر نشده و فرایند رسیدگی در حال انجام است. ما باید داوری را به دادگاه بسپریم و پیش داوری نکنیم و وارد جزئیات نشویم. همیشه گفتیم تا زمانی که موضوع اثبات نشده است اسم از کسی نبریم.برخی رسانه ها عکس و نام مطرح کردند که این کار درست نیست.

وی افزود: این پرونده به دادگاه رفته و یک جلسه دادگاه برگزار شده و باید ببینیم در خاتمه دادگاه چه کسانی را محکوم می کند. همه چیز در پایان معلوم می شود. این پرونده در ارتباط با خودروسازی داخلی و اختلالات در بازار داخلی بوده و موضوع خودروهای وارداتی پرودنده های دیگر وجود دارد.

وی درباره پرونده مدیر عامل ایران خوردرو نیز گفت که پرونده این شخص نیز در مراحل تحقیقاتی دادسرا است.

 

واردات دارو با ارز دولتی و فروش با نرخ ارز آزاد

اسماعیلی درباره پرونده بازداشت رئیس سازمان پزشکی هلال احمر گفت: اصل خبر تایید می شود. این پرونده به لحاظ اتفاقات حوزه دارو، با تخصیص ارز دولتی و نحوه واردات دارو و گران نمایی دارو مطرح شد که یکی از اتهامات آن  واردات دارو با ارز دولتی و فروش آن با نرخ ارز آزاد در بازار بوده است.

وی افزود: این پرونده تعدادی بازداشتی داشته که البته هنوز پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.یکی از چالش های قوه قضاییه دارو و سلامت مردم است که همکاران ما در این پرونده ها اهتمام جدی دارند.

دولت مستنداتش را مکتوب ارائه دهد

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با پرونده معاون ارزی بانک مرکزی و حمایت دولت از وی گفت:ما معتقدیم توضیحات دولت در شفاف شدن پرونده تاثیر دارد.ما از توضیحات مکتوب دولت و رئیس جمهور استقبال می کنیم و باید مستنداتشان را به دادگاه ارائه دهند نه این که در رسانه ها اعلام کنند.همچنین داوری را  به  دادگاه بسپاریم و پیش داوری نکنیم.

 

امتناع از پرداختن به پرونده فریدون

اسماعیلی درباره پرونده حسین فریدون برادر رئیس جمهور گفت: درباره این پرونده قبلا اشاراتی شده اما الان در هفته دولت هستیم، اجازه بدهید در جلسات بعدی به این موضوع بپردازیم.

 

درباره طراحی سمند گزارشی نرسیده است

سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس در باره طراحی خودرو سمند گفت: من مصاحبه ایشان را دیدم اما در این باره گزارشی به مراجع قضایی ارسال نشده است، ولی ما آمادگی داریم این بخش را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: