bazarnews

کد خبر: ۵۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
وزیر اقتصاد در همایش بانکداری اسلامی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: ۳۸سال از قانون عملیات بانکى بدون ربا مى‌گذرد و بعد از گذشت چهار دهه از این قانون انتظار مى‌رفت امروز کاملا این احساس شکل گرفته باشد که بانکدارى ایرانى، اسلامى است.

گروه بورس،بانک وبیمه بازارنیوز: وزیر اقتصاد افزود: ۳۸سال از قانون عملیات بانکى بدون ربا مى‌گذرد و بعد از گذشت چهار دهه از این قانون انتظار مى‌رفت امروز کاملا این احساس شکل گرفته باشد که بانکدارى ایرانى، اسلامى است.

در این شرایط که دنیا در حال نشان دادن اقبال به سمت بانکدارى اسلامى است باید خودمان را کامل آماده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر نظام بانکى ما بخواهد در ایران و در عرصه بین الملل، به کرسى خوبى دست پیدا کند باید از بهترین فناورى‌هاى دنیا بهره‌مند شود. حرکت به سمت فناورى به معناى کنارگذاشتن نیروى انسانى نیست بلکه ما باید براى توانمندسازى تمام پرسنل بانکى اقدام کنیم.

وی گفت: اقتصاد ما بانک پایه است، امروز در بازار سرمایه اتفاقات خوبى رخ داده و شاهد روند مثبت آن هستیم اما همچنان بانک نقش برجسته‌اى در اقتصاد دارد.

به گفته دژپسند، یکى از مشکلات فعلى نظام بانکى سود و بهره است، بانکدارى اسلامى باید بر اساس بازدهى شکل گیرد زیرا کسى که به بانک مراجعه مى‌کند ریسک‌پذیر نیست واگرنه به سمت بازار سرمایه گرایش پیدا مى‌کرد.

ساختار مالى بانک‌ها در شرایط کنونى ساختار مناسبى نیست. شعب بانک‌ها باید ساماندهى شود، اگر بخواهیم نقش خود را به خوبى ایفا کنیم باید شعب بانک‌ها را کاهش دهیم اما این کار به سهولت امکان‌پذیر نیست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: