bazarnews

کد خبر: ۵۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
درحالی طوفان دوریان با شدت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت ایالات باهاما و کارولینا را در می نوردد که بیم تعطیلی پالایشگاه های این مناطق سبب افزایش قیمت فرآورده های نفتی در مناطق وابسته به ایالات طوفان زده شده است.

پس از آن که طوفان سهمگین دوریان که با شدت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت از سمت جنوب وارد آمریکا شد و مناطقی در آمریکای جنوبی را ویران کرد، بیم تعطیلی و خسارات احتمالی به پالایشگاه های این مناطق سبب شد تا قیمت فرآورده های نفتی از جمله بنزین در آمریکا افزایش یابد.

همچنین مطابق با گزارش ها از فلوریدا، دستور تخلیه این منطقه و فرار ساکنین برای رسیدن به مناطق امن سبب شده تا تقاضای سوخت در فلوریدا به شدت افزایش یابد. در این میان به دلیل ترس از افزایش خسارات طوفان در جاده ها، نفتکش ها نیز از تردد در جاده های مواصلاتی فلوریدا و مناطق اطراف منع شده و این موضوع سبب تشدید کمبود سوخت در ایالات مذکور شده است.

از سویی دیگر همانطور که مرکز «طوفان ملی آمریکا » پیش بینی کرده بود طوفان گرمسیری «دوریان» در روزهای گذشته از «پورتوریکو» و «جمهوری دومینیکن» عبور و سپس به سمت «کوبا» و «فلوریدا» حرکت کرد و باعث توقف فعالیت های کشتیرانی در طول مسیر شد. علاوه بر این طوفان دوریان سبب توقف فعالیت های پالایشی در «جمهوری دومینیکن» نیز شد. از آنجاکه جمهوری مذکور وابسته به واردات فرآورده های نفتی از آمریکاست این امر می تواند تقاضای دومنیکن را برای واردات بیشتر فرآورده های نفتی از آمریکا افزایش دهد.

این در حالی است که برخی پالایشگاه های آمریکا مطابق با برنامه از پیش تعیین شده اقدام به تعمیرات دوره ای (اورهال) کرده اند که البته طبق این زمان بندی در روزهای آتی پالایشگاه های دیگری نیز به تعداد پالایشگاه های در حال اورهال افزوده خواهد شد.

گفتنی است طوفان موسوم به دوریان قدرتمندترین طوفانی است که از اواسط قرن نوزدهم در این منطقه ثبت شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «برای مردم باهاما دعا می‌کنیم. شبیه این طوفان در گذشته سابقه نداشته است. سطح هشدار ۵، و سرعت طوفان بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت»

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: