bazarnews

کد خبر: ۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
سخنگوی دولت: طبق آخرین و دقیق‌ترین اطلاعات حجم قاچاق دارو چه از خارج به ایران و چه از داخل به خارج حجم بالایی نیست

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: ربیعی در پاسخ به سوالی درباره قاچاق دارو در برخی مناطق و کمبود داروهای خاص و ویژه در داروخانه‌ها و راهکار دولت برای نظارت بر این مساله گفت: طبق آخرین و دقیق‌ترین اطلاعات حجم قاچاق دارو چه از خارج به ایران و چه از داخل به خارج حجم بالایی نیست. به اعتقاد من حتی زیر پنج درصد مجموعه داروهای ما را تشکیل بدهد. بنابر این نمی‌توان گفت که ما الان چیزی به نام پدیده قاچاق داریم.

سخنگوی دولت بیان کرد: منتها در برخی از موارد ما داشته‌ایم که برخی کد محصولات دارویی IRC استفاده کرده‌اند و به جای مواد غذایی هورمون‌های بدنسازی وارد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این متخلفین شناسایی شده‌ و به قوه قضاییه معرفی شده‌اند و به اقدامات‌آنها به دستگاه‌های اطلاعاتی هم گزارش شده و این دستگاهها در حال تکمیل پرونده آنها هستند.

ربیعی با بیان اینکه شناسه ملی دارو و تجهیزات پزشکی به خوبی عمل می‌کند، عنوان کرد: بخشی از کمبودهای دارو تجویزهایی است که پزشکان برای داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد صورت میدهند. تمامی متخصصان استانداردهای لازم را برای جایگزینی دارند منتها هنوز اینها ویزیت میشود. بنابراین کمبودهای ما در این قسمت است. خوشبختانه در زمینه تولید دارو در داخل نسبت به گذشته وضعیت خوبی داریم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: