bazarnews

کد خبر: ۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر کسی قصد فعالیت اقتصادی داشته باشد و در پی تخلف نباشد، باید حساب بانکی را به نام خودش باز کند. اجاره کردن حساب دیگر افراد، قطعا تخلف بوده و می تواند جرم مالیاتی محسوب شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : حسین تاجمیر ریاحی مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به لزوم جرم انگاری اجاره دادن کارت بازرگانی و حساب بانکی گفت : باید از سوءاستفاده افراد از حساب بانکی و کارت بازرگانی افراد ناآگاه جلوگیری شود.

*اگر جایی در مورد حساب اجاره ای صحبت شد، یعنی قطعا جرمی در حال رخ دادن است

وی با تاکید برا اینکه اجاره کردن حساب بانکی افراد، شبیه اجاره کردن کارتهای بازرگانی است، گفت : قانون می گوید صاحب کارت بازرگانی، فقط باید از آن استفاده کند. در حساب های اجاره ای هم به همین صورت است. اگر در جایی، مورد به عنوان اجاره کردن حساب بانکی مطرح شد، قطعا جرمی در حال رخ دادن است.

تاجمیر ریاحی :

*اجاره کردن حساب دیگران، جرم مالیاتی است

تاجمیر افزود : اگر کسی قصد فعالیت اقتصادی داشته باشد و در پی تخلف نباشد، باید حساب بانکی را به نام خودش باز کند. البته وکالت دادن به منظور افتتاح حساب، اگر به صورت صحیح رخ دهد، جرم محسوب نمی شود. اما اجاره کردن حساب دیگر افراد، قطعا تخلف بوده و می تواند جرم مالیاتی محسوب شود.

*بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، متخلفین را شناسایی خواهد کرد

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی با اشاره به سخت بودن شناسایی موارد مربوط به حساب اجاره ای، گفت : تراکنش های بانکی، در آینده نزدیک با تکمیل بانک های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اتفاق خواهد افتاد  که به شناسایی این گونه تخلفات، کمک شایانی خواهد کرد. 

تاجمیر ریاحی :

*اجاره دهندگان حساب بانکی، معاون جرم هستند

وی افزود :همانطور که در حال حاضر تخلفات مربوط به دستگاههای پوز، قابل شناسایی است ، در آینده ای نه چندان دور و با کمک سایر دستگاهها، تراکنشهای بانکی مورد رصد قرار خواهد گرفت. کسانی که حساب بانکی خود را اجاره می دهند، نیز می توانند تحت عنوان معاونت در جرم، مورد پیگرد قرار بگیرند.

*باید از سینما و هنر، برای آگاهی بخشی به مردم در حوزه تخلفات اقتصادی استفاده کرد

تاجمیر در پایان با اشاره به سریال بوی باران و نقش آن در آگاهی بخشی به مردم گفت : چند سال پیش حدود 18 سریال طنز ساخته شد و در آن در حوزه مالیات خواستیم به مردم روندهای مالیاتی را توضیح دادیم و در فیلم دیگری در مورد جرائم مالیاتی به مردم هشدار دادیم. اگر بتوانیم از سینما و کارهای هنری استفاده کنیم،  می توانیم به آگاه شدن مردم نسبت به تخلفات، امیدوار باشیم. بعضی اوقات حتی یک هنرمند در یک برنامه تلویزیونی یک جمله می گوید که خیلی ارزشمند است. اما خیلی کم کار کردیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: