bazarnews

کد خبر: ۵۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
فشار خون بیماری است که به دلایل فراوان از جمله چاقی، و مصرف نمک زیاد به وجود می‌آید، اما باید دید که به چه دلیل افراد مبتلا به فشار خون بالا می شوند و بهترین روش های درمان آن چیست؟

نوشیدنی‌های حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه های گازدار، سبب افزایش فشارخون می شوند، می توانید به جای آن‌ها از انواع چای و دم کردنیهای گیاهی یا دوغ کم نمک استفاده کنید.

کرفس، پیاز، سیر، شنبلیله، چای سبز، خرما، گلابی، زیتون، تره فرنگی، سویا، گوجه فرنگی، گریپ فروت و لیموترش می توانند بطور طبیعی فشار خون را کاهش دهند.

مصرف این مواد غذایی اصلا به معنای قطع درمان دارویی نیست. بخصوص درمورد گریپ فروت بهتر است نظر پزشک خود را جویا شوید، چرا که این میوه می تواند غلظت برخی داروهای فشارخون را افزایش دهد و عوارض جانبی آنها را تشدید کند.

تامین پتاسیم بدن برای مبتلایان به فشارخون ضروری است. موز، آناناس، زردآلو، انجیر، گریپ فروت، هلو، انگور، آلو، سیب زمینی، سیر، بروکلی، کدو سبز، قارچ، گوجه فرنگی، انواع سبزیجات و حبوبات از منابع غنی پتاسیم محسوب می شوند.

ازآنجا که در حین طبخ غذا از نمک استفاده میشود، هنگام صرف غذا دیگر دست به نمک دان نبرید و گلپر، آویشن، نعنا خشک یا کنجد را جایگزین نمک کنید.

 سوسیس، کالباس، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور، ماهی دودی، انواع سس ها، سوپ ها و کنسروهای آماده حاوی مقادیر بالای نمک هستند و باید مصرفشان را محدود کنید.

حبوبات سرشار از فیبرهای محلول در آب هستند و استفاده از آنها می تواند به کاهش فشارخون کمک کند.

 در بین انواع گوشت ها، گوشت ماهی بهترین انتخاب است. چربی ماهی نه تنها موجب عوارض قلبی عروقی نمی شود، بلکه به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

نوشیدنی های حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای و نوشابه های گازدار، سبب افزایش فشارخون میشوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند. می توانید بجای آنها از انواع چای و دم کردنی های گیاهی یا دوغ کم نمک استفاده کنید.

برچسب ها: فشار ، غذا ، فشار خون
نظر کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر:
بنر استخدام صفحه خبر
تلگرام صفحه خبر