bazarnews

کد خبر: ۵۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
شهر کوچک و زیبای پاتایا شهری ساحلی در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. شهر پاتایا با داشتن بیش از پنج و نیم میلیون گردشگر خارجی در سال یکی از پربازدیدترین مناطق تایلند به شمار می‌رود.

 شهری کوچک با جاذبه های گردشگری

شهر کوچک و زیبای پاتایا شهری ساحلی در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. شهر پاتایا با داشتن بیش از پنج و نیم میلیون گردشگر خارجی در سال یکی از پربازدیدترین مناطق تایلند به شمار می رود. از قدم زدن در خیابان شلوغ و سرشار از زندگی گرفته تا بازدید از طبیعت سبز تایلند همه اینها سفری رویایی را برایتان رقم خواهند زد. در این مقاله با ما همراه شوید.

 واکینگ استریت ( خیابان پیاده روی)

این خیابان  یکی از شلوغ ترین خیابان های تایلند است تقریبا همه ساختمان های مسیر واکینگ استریت از ابتدا یعنی دروازه تکنولوژی تا انتهای آن یعنی بالی های پلازا پر از کافه ها، رستوران ها، مکانهای تفریحی است و از آنجا که به دلیل ازدحام جمعیت و رفت و آمد  زیاد در این خیابان، از ساعت شش عصر حرکت خودروها ممنوع می باشد. نام این خیابان را واکینگ استریت یا خیابان پیاده روی گذاشته اند. گوناگونی رستوران ها و کافه های این خیابان به اندازه ای است که می توانید به راحتی همه شب های هفته را در آنجا بگذرانید و باز هم نقاط تازه ای برای دیدن داشته باشید. همچنین قیمت تور تایلند را در سایت سفر باتو ببینید.

معبد حقیقت

یکی از شاخص ترین ساختمان های شهر زیبای پاتایا ساختمان معبد حقیقت است. تمام مصالحی که برای ساختن این معبد زیبا به کار رفته است از چوب درخت ساج می باشد. سالن 105 متری بی نظیر آن به ساحل ونگامات مشرف است. جالب است که بدانید در واقع این مکان نه معبد است و نه کاخ بلکه تلفیقی از این دو است معبد حقیقت توسط یک سرمایه دار محلی برای تقدیر از فلسفه، هنر، فرهنگ، و ایمان ساخته شده است. این معبد با پیروی از معماری تایلنی ساخته شده است و نقش های حک شده ای از فیل، انسان، مناظر، خدایان و اساطیر را با جزئیات باور نکردنی در خود جای داده است. هدف از این حکاکی ها که تمام سطح داخلی و خارجی این معبد را پوشانده اند، بازتاب جهان کهن، دانش کهن، و فلسفه شرقی است. این نقوش همچنین طبیعت پرطلاطم و رنج ناتمام انسان ها را نشان می دهد اگر به چوب های این ساختمان دقت کنید متوجه می شوید که آنها تعمیر یا محافظت نمی شوند و این به این معنا است که با کامل شدن هر بخش، بخش پیشین به مرور و در اثر ناملایمات آب و هوا از بین می رود و باید با چوب های جدید جایگزین شود. ساخت و ساز این معبد در سال 1981 میلادی آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

باغ استوایی نانگ نوچ

این باغ زیبا در زمینی به بزرگی 4/2 کیلومتر مربع ساخته شده است. مناظر زیبای این پارک می تواند به راحتی فرد را در گردشی یک روزه سرگرم کند. سالن برگزاری نمایش، رستوران ها و پارک های گیاه شناسی مختلفی در باغ نانگ نوچ وجود دارند. قدم زدن در پارک گیاه شناسی این باغ مانند سفری به دور دنیا است. زیرا می توانید در آنجا باغ فرانسوی قرن هفدهم، باغ استون هنج، و باغ رنسانس اروپایی را مشاهده نمایید. همچنین در بخش دیگری از باغ می توانید گونه های خاصی از کاکتوس و گیاهان ساکولنت (کاکتوس گوشتی) ارکیده، نخل های استوایی، بن سای ( درخت ریزه) را ببینید در ضمن در آنجا با توپیاری یعنی هنر ساخت اشکال به وسیله هرس کردن شاخ و برگ درختان آشنا می شوید. چون این باغ بسیار بزرگ است با پای پیاده نمی توانید همه باغ را ببینید لذا بهتر است در ایستگاهی در همان باغ یک دوچرخه کرایه نمایید. گلخانه گل های ارکیده باغ نانگ نوچ را از دست ندهید زیرا در این گلخانه 670گونه بومی و دورگه ارکیده وجود دارد. این گلخانه بزرگترین مجموعه گل های ارکیده در تایلند است.

بازار شناور تایلند

این بازار به بزرگی ده هزار متر مربع می باشد. این بازار چهار بخش دارد که در هر بخش، اجناسی 4 بخش مهم تایلند ( شمال ،شمال شرقی، مرکزی، جنوب) معرفی و فروخته می شود. اغذیه فروشی ها، میوهفروشی ها، سوغات فروشی ها، و فروشنده های آثار هنری اجناسشان را در این بازار عرضه می کنند همچنین بعد از ظهر ها نمایشی فرهنگی در این مکان برگزار می شود. برای مشاهده معماری تایلند و زندگی ساکنین حاشیه رودخانه قایقی را به همراه راهنما اجاره کنید معمولا قایق ها گنجایش چهار نفر را دارند و در ازای مبلغ نسبتا کمی به مدت 30 دقیقه به مسافران اجاره داده می شود. گذر از میان صدها خانه چوبی که به چهار سبک مختلف چهار نقطه تایلند ساخته شده اند لذت بخش است. محوریت این بازار غذافروشی های این بازار است. سوپ نودل، پدتای، کانوم کروک و هزاران غذا و دسر تایلندی خوشمزه که از برنج و نارگیل و تخم مرغ و دیگر مواد غذایی که در آن منطقه بیشتر پیدا می شود درست شده است. در بازار شناور تایلند علاوه بر اغذیه فروشی ها و فروشگاه ها میتوانید کارت پستال صنایع دستی تایلندی و اسباب بازی های تایلندی هم تهیه نمایید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: