bazarnews

کد خبر: ۵۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
استاندار گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون و با رشد ۴۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق که عمده آن لوازم خانگی است در این استان کشف شد.

هادی حق شناس در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بر اهمیت مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی تاکید کرده و افزود:کاهش ورود کالای قاچاق به بازارهای استان جزو برنامه های مهم اولویت دار گلستان است.

گلستان واقع در شمال کشور از جمله استان هایی است که عمده کالاهای قاچاق بازار آن از تهران وارد می شود که طبق گزارش دستگاه های مرتبط، برای جلوگیری از توزیع غیرقانونی آن گشت های نظارتی ویژه در بازار فعالیت مستمر دارند.

استاندار گلستان همچنین به آمار دام در استان اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان موجود است که ۱۰ درصد از جمعیت دام منطقه، پلاک کوبی شده و اجرای این طرح ادامه دارد.

 پلاک کوبی دام های سبک و سنگین گلستان با هدف هویت دار کردن و اصلاح نژاد دام ها، برنامه ریزی برای تحقق سند توسعه دامپروری و جلوگیری از قاچاق دام در این استان انجام می شود.

به گفته حق شناس فروش و انتقال دام به کشتارگاه در گلستان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی، حمل و نقل و پایانه ها و جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

گلستان با داشتن ۸۶۲ هزار هکتار مراتع، ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی و باغی مستعد از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود.  

استاندار گلستان همچنین در خصوص اجرای طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی استان، پلاک گذاری تراکتور و کمباین با حداقل دریافت حق بیمه صورت گیرد.

در استان گلستان بیش از ۳۳ هزار دستگاه ماشین های کشاورزی شامل تراکتور و کمباین برای فعالیت در بخش کشاورزی وجود دارد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان هم در این جلسه با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده دستگاه ها در استان گفت: با اقدامات صورت گرفته جایگاه گلستان از رتبه ۲۶ در سال ۹۶ به رتبه ۵ در حال حاضر ارتقا یافته و میزان کشف کالای قاچاق هم طی ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد بیشتر شد.

گلستان از شمال با جمهوری ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با سمنان هم مرز است.

برچسب ها: قاچاق ، گلستان ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: